Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Communicatie en media Aandacht is het nieuwe goud
Aandacht is het nieuwe goud
Tim Wu

Tim Wu is hoogleraar rechten aan Columbia Law School en hij werkte bij de Federal Trade
Commission.

Meer over Tim Wu
Harvest - November 2016 Jeroen Ansink 3 november 2016 Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York. Lees het volledige artikel
Tim Wu

Aandacht is het nieuwe goud

Hoe commercie, media en politiek vechten om in ons hoofd te komen

Specificaties
Paperback, 384 blz. | Nederlands
Business Contact | 1e druk, 2016
ISBN13: 9789047007289
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Mens en maatschappij
Business Contact 1e druk, 2016 9789047007289
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De hele dag door word je omgeven door reclame in allerlei vormen: op posters en abri’s, via social media, per e-mail of in je Google-resultaten. Tim Wu laat in zijn boek Aandacht is het nieuwe goud overtuigend zien dat je het product bent van de ‘handelaren in aandacht’: bedrijven die jouw kostbare tijd vangen om die voor grof geld door te verkopen. Gevolg: een wereld waarin afleiding en gebrek aan diepgang hoogtij vieren.

Aandacht is het nieuwe goud leest als een onderhoudende geschiedenis van de media, maar en passant laat Wu overtuigend zien hoe wij steeds meer een ‘geboeid’ publiek worden – en wat we kunnen doen om aan die boeien te ontsnappen. Dit boek, voor de lezers van Het ondiepe (Carr) en De Cirkel (Eggers), schetst een ontluisterend beeld van het spel dat met de consument wordt gespeeld.

Specificaties

ISBN13:9789047007289
Trefwoorden:communicatie, media, social media, communicatiebeleid, neurowetenschap, communicatiewetenschap
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:384
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:24-11-2016
Hoofdrubriek:Mens en maatschappij

Expertrecensies (2)

recensie
Aandacht is het nieuwe goud
Theo Sierhuis | 6 december 2017
+++GRATIS RECENSIE +++ GRATIS RECENSIE +++ GRATIS RECENSIE +++

In ‘Aandacht is het nieuwe goud’ neemt Tim Wu ons mee op een reis door de geschiedenis, en geeft meermalen keren aan hoe commercie en media 'vechten' om in ons hoofd te komen. 
Lees verder
recensie
Longread - Aandacht is het nieuwe goud
Dave van Ooijen | 1 februari 2017
Zowel de oude media (kranten, radio, televisie) als de nieuwe media (Google, Facebook, BuzzFeed) hebben één met elkaar ding gemeen. Dat is dat ze om aandacht vragen. Niet voor een bepaald 'nieuwsfeit' of een redactioneel standpunt.
Lees verder

Over Tim Wu

Tim Wu is hoogleraar rechten aan Columbia Law School en hij werkte bij de Federal Trade Commission. Hij schrijft regelmatig artikelen voor The New Yorker. Zijn eerste boek, 'The Master Switch' (2010), zette hem op de kaart als media- en technologie-expert.

Andere boeken door Tim Wu

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Inleiding – Het akkoord

DEEL I – MEESTERS VAN OOGVERBLINDENDE MODERNITEIT
1. De eerste handelaars in aandacht (over Penny papers)
2. De alchemist (over Claude Hopkins, meesteroplichter)
3. Voor koning en vaderland (over reclameposters in WOI)
4. Het construeren van de vraag, wetenschappelijke reclame en wat vrouwen willen (over marketingonderzoek)
5. De lange adem van Lucky’s (over sigarettenreclame)
6. Zand in de reclamemachine (over de eerste kritiek op valse reclames)

DEEL II – DE VEROVERING VAN TIJD EN RUIMTE
7. De ontdekking van primetime (over tv-reclames)
8. De prins (over William Paley en het mengen van reclame en inhoud op tv)
9. Totale controle van de aandacht, oftewel de waanzin van de massa (over propaganda in WOII)
10. Piekaandacht in Amerikaanse stijl (over de gouden jaren ’50)
11. Het begin van een opstand (over Hidden Persuaders en andere vroege aanvallen op de commercie)
12. Het grote verzet (over McLuhan en de jaren-zestigaanval op Big Business)
13. Het publiek wordt opgesplitst (over de opkomst van gespecialiseerde tv-kanalen)

DEEL III – HET DERDE SCHERM
14. E-mail en het checkritueel (over spam)
15. Space Invaders (over de gamesindustrie)
16. AOL haalt ze binnen (over hoe AOL iedereen naar het internet trok)

DEEL IV – HET BELANG VAN BEROEMD ZIJN
17. Het ontstaan van de celebrity-industrie (over Life en de opkomst van roddelbladen)
18. Het Oprah-model (over Oprah Winfrey en het mengen van reclame, inhoud en persoonlijkheid)
19. Het panopticum (over MTV en de switch naar reality-tv)

DEEL V – IK ZAL ME NIET WEER VOOR DE GEK LATEN HOUDEN
20. Het koninkrijk van de content: zo doe je dat (over MSNBC en Google)
21. Iedereen mag meedoen (over de democratisering van de online media)
22. De opkomst van clickbait (over de Huffington Post en het mengen van informatie en entertainment)
23. De place to be (over Facebook en de kracht van netwerken)
24. De hang naar beroemdheid (over blogs en ‘zelfpublicatie’)
25. Het vierde scherm en de spiegel van Narcissus (over Kim Kardashian, Instagram en mobiel internet)
26. Het web bereikt een dieptepunt (over Buzzfeed en het vervagen van de grens tussen reclame en content)
27. Een aftocht en een opstand (over de opkomst van Netflix en HBO)
28. Wie is hier de baas? (over Adblocking)

Epiloog – Gewijde grond
Register

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 12,00
  • Geen paniek!
    Maureen Veurman
    Geen paniek!
    € 24,95
  • Het Communicatie Model compact
    Wil Michels
    Het Communicatie Model compact
    € 19,50
  • Vaker in de media
    Janneke van Heugten
    Vaker in de media
    € 35,99
  • De woordvoerder
    Lukas Burgering
    De woordvoerder
    € 28,99
  • CRISIS
    Lukas Burgering
    CRISIS
    € 31,99

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Aandacht is het nieuwe goud

        Aandacht is het nieuwe goud
        Tim Wu
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Aandacht is het nieuwe goud

        Verwijder uw beoordeling