, ,

Een praktische kijk op Marketing- en strategiemodellen

Specificaties
E-book, 290 blz. Epub | Nederlands
Boom | e druk, 2013
ISBN13: 9789052618166
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch :
Boom Epub e druk, 2013 9789052618166
Direct te downloaden

Samenvatting

U hebt ongetwijfeld wel eens een SWOT-analyse gemaakt of de Value Chain van Porter op uw eigen organisatie toegepast. Dan weet u ook uit eigen ervaring dat het niet eenvoudig is deze modellen te vertalen naar uw eigen situatie. En is het niet opmerkelijk dat we nog altijd terugvallen op dezelfde, vaak twintig jaar oude modellen?
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen brengt hier verandering in. U krijgt een overzicht van de 22 belangrijkste modellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen. Dit overzicht is een unieke mix van klassieke, beproefde modellen en recente, baanbrekende modellen. De volgorde van de modellen loopt parallel aan het strategische planningsproces.
Per model is aangegeven:
Waar in het planningsproces het model in te zetten is
Wat de kerngedachte van het model is
Welke stappen u moet doorlopen om het model in uw eigen situatie toe te passen
Wat de beperkingen van het model zijn
Deze tweede herziene editie is uitgebreid met talloze actuele praktijkvoorbeelden en drie belangrijke nieuwe modellen:
Blue Ocean Strategy
Drielagen-businessmodel
Net Promoter Score
De modellen zijn zo beschreven dat u direct aan de slag kunt. Uiteindelijk wilt u immers de strategische denkbeelden kunnen vertalen naar de praktijk van alledag. Daarom is dit boek gekoppeld aan de website www.marketingmodellen.nl. Hier kunt u uitgebreide worksheets en checklists bij de modellen downloaden.
Dit boek is bedoeld voor managers die op zoek zijn naar een effectievere invulling van het proces van marketingplanning en strategievorming.
Yousri Mandour en Marleen Bekkers zijn partner bij ICSB Marketing en Strategie. Zij hebben jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in de meest uiteenlopende sectoren.

Specificaties

ISBN13:9789052618166
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:none
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:290
Uitgever:Boom
Verschijningsdatum:7-6-2013
Hoofdrubriek:Algemeen management

Over Yousri Mandour

Yousri Mandour is organisatieadviseur, spreker, auteur en podcastmaker met 25 jaar ervaring in strategische verandering en vernieuwing. Vanuit Lobster Company helpt hij organisaties om met lef en richting te groeien in een wereld vol dynamiek. Zijn kracht zit in het verbinden van externe kansen, zoals digitalisering en duurzaamheid, met de interne kracht van mensen, cultuur en verandervermogen.  Yousri is co-auteur van vijf managementboeken, waaronder Zo vernieuw je je businessmodel! en het bekroonde De Strategie van de Kreeft, winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. Hij doceert aan o.a. Nyenrode en Hotelschool The Hague en is host van de podcast De Strategie van de Kreeft, die al bijna 100 afleveringen telt en tot de best beluisterde managementpodcasts van Nederland behoort.

Andere boeken door Yousri Mandour

Over Marleen Bekkers

Marleen Bekkers is werkzaam bij ICSB Marketing en Strategie. Zij heeft jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren. Ze houdt vooral van sectoren of plantengroepen die van nature niet aan marketing denken, zoals de not for profit of R&D-ers of andere professionals. Marleen Bekkers werkte ook mee aan 'De Marketingbox').

Andere boeken door Marleen Bekkers

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 - Strategisch startpunt

1. Modellen voor het strategisch startpunt.

Deel 2 - Strategische analyse

2. Externe analyse
3. Interne analyse
4. Integratieanalyse

Deel 3 - Strategieontwikkeling

5. Marktstrategie
6. Marketingbeleid

Deel 4 - Evaluatie en control

7. Modellen voor evaluatie en control

Bronnen
Over ICSB Marketing en Strategie
Index

Net verschenen

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Een praktische kijk op Marketing- en strategiemodellen