Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Marketing Oog voor de toekomst
Oog voor de toekomst
Philip J. Idenburg

Philip J. Idenburg is als cocreator van Ouder Worden 2040 vanaf het begin af aan betrokken geweest als aanjager en programmaleider. Hij is daarnaast als managing partner verbonden aan strategie- en innovatiebureau BeBright en ondersteunt zorgpartijen op het gebied van strategie en innovatie-vraagstukken. Philip is een veelgevraagd spreker voor lezingen en colleges.

Meer over de auteurs
Philip J. Idenburg, Paul de Ruijter

Oog voor de toekomst

Over marketing en consumenten in een veranderende samenleving

Specificaties
Gebonden, 208 blz. | Nederlands
Scriptum | 1e druk, 2004
ISBN13: 9789055943319
Rubricering
Juridisch : Management
Scriptum 1e druk, 2004 9789055943319
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In dit boek worden vier beelden van de samenleving in 2015 beschreven en wordt geschetst wat dat betekent voor de ambities, wensen en behoeften van consumenten. Geen van de vier beschreven toekomsten worden specifiek verwacht dan wel voorspeld. Alle vier kunnen ze ons overkomen. De vier toekomsten zijn vertaald naar consequenties voor (marketing)strategie en de rol en positie van de marketingfunctie in een organisatie. Het senior management, strategen en marketeers kunnen door de vier scenario's te bestuderen zich voorbereiden op onzekerheden en mogelijke toekomstige veranderingen. Vervolgens kunnen ze op basis hiervan hun (midden)lange termijn strategie bepalen.

De scenario's zijn: Overleven, Steun, Groei en Zingeving kunnen door de lezer worden gebruikt als startpunt voor strategievorming of als instrument om reeds bestaande strategie te toetsen op kwetsbaarheid en risico's. Hierbij hoeft het zeker niet te blijven bij globale en abstracte bespiegelingen, maar kan een en ander worden vertaald naar concrete plannen, productvoorstellen en snelle acties. Want hoewel de vier toekomstbeelden uw blik zullen verruimen, vindt in een organisatie alleen verandering plaats als u met collega's van gedachte wisselt.

Behalve dat de scenario's ontwikkeld zijn met input van en in samenwerking met een grote groep specialisten zijn ze vervolgens getoetst tijdens een groot aantal workshops om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan drie criteria: verrassend, plausibel en relevant.

U kunt de scenario's op u in laten werken zonder steeds de vraag te stellen of ze in deze vorm werkelijkheid worden. Ziet u actuele signalen die verwijzen naar een specifieke wereld? Beantwoord voor uzelf de vraag wat de consequenties van de verschillende scenario's zijn voor u en uw organisatie. Ga na vanuit welk scenario en onderliggende paradigma's u nu redeneert en keuzen maakt. Ontdek waar uw organisatie kwetsbaar is als het consumentengedrag in een bepaalde richting verandert. Lees de scenario's met in uw achterhoofd de vraag: Wat gaan we doen als dit scenario zich voltrekt?

Specificaties

ISBN13:9789055943319
Trefwoorden:verandermanagement, scenario, consumentengedrag, visie, strategische marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:208
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:13-12-2004
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Oog voor de toekomst
Bertrand Weegenaar | 6 maart 2005
Het moet een spannend en energetisch project geweest, het grootschallige scenarioplanningsproject Oog voor de Toekomst binnen de Rabobank Groep. Een basis mogen vormen voor tactische en strategische besluitvorming is niet iedere groep medewerkers gegeven.
Lees verder

Over Philip J. Idenburg

Philip J. Idenburg is als cocreator van Ouder Worden 2040 vanaf het begin af aan betrokken geweest als aanjager en programmaleider. Hij is daarnaast als managing partner verbonden aan strategie- en innovatiebureau BeBright en ondersteunt zorgpartijen op het gebied van strategie en innovatie-vraagstukken. Philip is een veelgevraagd spreker voor lezingen en colleges. Tevens is hij auteur van vele artikelen en boeken waaronder ‘Diagnose 2025’ (2010), ‘Sociaal Wonen 2030’ (2013), ‘Diagnose Transformatie’ (2017) en de jaarlijkse uitgaven van ZorgEnablers. Daarnaast is hij o.a. lid van de Raad van Toezicht (RvT) van de Mijzo – een vernieuwende VVT organisatie die bijdraagt aan de regionale zorgtransformatie, en lid van de Raad van Advies (RvA) van de IGJ.

Andere boeken door Philip J. Idenburg

Bekijk alle boeken

Over Paul de Ruijter

Ir. Paul de Ruijter werkt sinds 1992 fulltime als uitvoerder en begeleider van scenario- en strategieprojecten. Hij begon als research assistent voor Shell Group Planning in Londen, werkte later als beleidsmedewerker verkenningen bij de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen in Amsterdam en werkte als partner van Global Business Network Europe. Sinds 1996 werkt hij met zijn team als directeur van De Ruijter Strategie voor organisaties als de International Energy Agency in Parijs, Rabobank, de Rijksoverheid en de gemeente Velsen.

Andere boeken door Paul de Ruijter

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Inleiding
hoofdstuk 1. Trends & ontwikkelingen
hoofdstuk 2. Consumentenstrategie in verandering: marketingtrends en
-thema's
hoofdstuk 3. Onzekerheden
hoofdstuk 4. Marketing in tijden van Overleven
hoofdstuk 5. Marketing in tijden van Steun
hoofdstuk 6. Marketing in tijden van groei
hoofdstuk 7. Marketing in tijden van Zingeving
hoofdstuk 8. Vier scenario's en dan...
Bijlage
Noten
Literatuur

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Scenarios for Success
    Kees van der Heijden
    Scenarios for Success
    € 54,60
  • Bespiegelingen over governance, bestuur, management en organisatie in de 21e eeuw
    Hans Strikwerda
    Bespiegelingen over governance, bestuur, management en organisatie in de 21e eeuw
    € 57,00
  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Oog voor de toekomst

        Oog voor de toekomst
        Philip J. Idenburg , Paul de Ruijter
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Oog voor de toekomst

        Verwijder uw beoordeling