Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Op naar de top

Waarom sommige managers succesvol zijn en andere niet

Specificaties
Gebonden, 220 blz. | Nederlands
Scriptum | 1e druk, 2006
ISBN13: 9789055944415
Rubricering
Juridisch : Management
Scriptum 1e druk, 2006 9789055944415
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Waarom bereiken sommige mensen wel de top binnen organisaties en andere niet? Om die vraag te beantwoorden, sprak Jeroen Bertrams met bestuursvoorzitters van vooraanstaande Nederlandse bedrijven over de belangrijkste thema's rondom management en leiderschap. Op basis van de gesprekken stelde hij voor elk thema vast op welke wijze succesvolle managers zich kunnen onderscheiden van gemiddelde managers.

'Op naar de top' is een vernieuwend boek dat managers helpt bij het verbeteren van hun prestaties en die van hun medewerkers. Bertrams neemt geregeld afstand van bekende managementconcepten en komt met verrassende ideeën over gezond management en krachtig leiderschap. De inzichten van de bestuursvoorzitters, die door het gehele boek verwerkt zijn, geven daarbij een waardevol inzicht in de daadwerkelijke praktijk van topmanagers.

Dit boek is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe hij zijn prestaties aanzienlijk kan verbeteren. Op heldere wijze wordt aangegeven welk gedrag, attitude en aanpak vereist zijn om succesvol te zijn. Daarnaast geeft het boek inzicht in de eisen die topmanagers stellen aan mensen die snel willen groeien binnen bedrijven. Een onmisbare publicatie voor iedereen die de top wil bereiken.

Mede gebaseerd op gesprekken met de bestuursvoorzitters van TNT, Ahold, AEGON, KPN, Randstad, Stork, Oce, Aalberts Industries, Wessanen, Imtech, Boskalis, DSB, Accenture.

Specificaties

ISBN13:9789055944415
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:220
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Op naar de top
Peter de Roode | 6 maart 2007
Het is altijd interessant te vernemen hoe succesvolle 'captains of industry' denken over de business. Jeroen Bertrams sprak met diverse bestuursvoorzitters en legde hen achttien thema's voor. Aan de hand van de gegeven antwoorden zou de lezer moeten kunnen vaststellen waarom sommige managers wel succesvol zijn en andere niet. Hoewel deze formule veel belooft, wordt die belofte in het boek 'Op naar de top' niet waargemaakt.
Lees verder

Over Jeroen Bertrams

Jeroen Bertrams (1974) startte zijn carrière als marketing adviseur bij VODW Marketing. In 2000 werd hij internetondernemer. Hij stond aan de basis van twee sites die in korte tijd doordrongen tot de top honderd websites van Nederland. Sinds de verkoop van deze sites legt hij zich toe op het adviseren van ondernemingen op het gebied van online marketing en internetstrategie. Hij schreef de afgelopen jaren drie succesvolle managementboeken, waaronder het zeer goed ontvangen boek Op naar de top. Als expert is hij regelmatig te gast bij onder meer BNR, Nova en Netwerk.

Andere boeken door Jeroen Bertrams

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding

Deel 1 - Communiceren

1. Communicatie
2. Vertrouwen
3. Zichtbaarheid en bereikbaarheid

Deel 2 - Persoonlijkheid

4. Realistisch optimisme
5. Drukte en stress
6. Emotionele intelligentie
7. Weet wat u moet weten

Deel 3 - Ondernemerschap

8. Succes
9. Ondernemen
10. Fouten
11. Managementteams

Deel 4 - Aansturen

12. Talent
13. Beoordeling
14. Beloning
15. Verantwoordelijkheid
16. Delegeren

Deel 5 - Visie

17. Visie, missie en strategie
18. Korte en lange termijn
19. Prioriteiten en focus.
20. De top bereiken

Tot slot
Profielen bestuursvoorzitters
Bibliografie

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Op naar de top