Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De change maker

Het managen van persoonlijke en zakelijke veranderingen

Specificaties
Ingenaaid, 160 blz. | Nederlands
Uitgeverij Thema | 0e druk, 2004
ISBN13: 9789058710154
Rubricering
Juridisch : Management
Uitgeverij Thema 0e druk, 2004 9789058710154
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Er wordt heel wat geschreven over 'veranderen'. Veranderingen bij individuen, binnen afdelingen of complete organisaties. Sommige schrijvers overladen hun lezers met theorie en vergeten de vertaling te maken naar de praktijk. Anderen pakken het veranderen veel te groots en complex aan of beperken zich tot verandertrajecten bij grote organisaties.Dit boek is anders. Het is een how-to-guide voor iedereen die doelbewust wil veranderen of vernieuwen.

En dat veranderen hoeft niet altijd 'groots en meeslepend' te zijn. Integendeel, beheersbaarheid is het sleutelwoord. Dit boek gaat dan ook over doelgerichte kleinschalige verandertrajecten en is bedoeld voor zelfstandige ondernemers, managers en studenten die zelf de touwtjes in handen willen houden. Personen die niet passief een verandering willen ondergaan, maar daar zelf een nadrukkelijke rol in willen vervullen: 'Change Makers'.

Specificaties

ISBN13:9789058710154
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:160
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
De change maker
Evert Siebenga | 31 januari 2005
Het boek 'De Change maker' wordt door de auteur omschreven als een how-to-guide boek voor mensen die doelbewust willen veranderen of vernieuwen. Het boek is bedoeld voor drie type mensen, de zelfstandige ondernemer, de manager in een bedrijf en de student, die zelf graag de touwtjes in handen neemt. Een andere afbakening waar de auteur een keuze in heeft gemaakt is het soort verandering. In zijn boek staan de doelgerichte kleinschalige verandertrajecten centraal.
Lees verder

Over Martin Loeve

Met zijn bureau Delta Dynamics biedt dr. Martin Loeve inspiratie, begeleiding en reflectie voor betekenisvol leiderschap en verandering om daarmee bij te dragen aan synergie tussen mensen en hun organisaties, zodat ze samen een organisatie kunnen creëren die meer van betekenis en winstgevend is.

Andere boeken door Martin Loeve

Inhoudsopgave

Inleiding

DEEL I

1 Doelgericht kleinschalig veranderen
2 Instrumenten voor doelgericht en kleinschalig veranderen
3 The Change Maker

DEEL II

4 Het analyseren van de omgeving
5 Het bepalen van het veranderdoel
6 Het uitzetten van een koers op de vaarkaart
7 Het uitwerken van het vaarplan.

DEEL III

8 Actie: delta doen
9 Reflecteren op het bereikte resultaat: delta denken
10 Succesvol doelgericht kleinschalig veranderen

CASES

Bibliografie
Bijlagen

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De change maker