Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Basisboek crossmedia concepting

Specificaties
Paperback, 252 blz. | Nederlands
Boom | 2e druk, 2012
ISBN13: 9789059317956
Rubricering
Juridisch : Management
Boom 2e druk, 2012 9789059317956
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen en het mediagebruik en de participerende houding van de consument. 'Basisboek crossmedia concepting' geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming. Uitgebreid aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen een transmediaal (autonoom) concept en een geïntegreerd (afhankelijk) concept. Ook is er veel aandacht voor de sociale media en de betrokkenheid van de huidige mediaconsument. De vele casestudy's in het boek en het materiaal op de website bij dit boek helpen bij het ontwikkelen van een crossmediaal concept.Het betreft een volledig geactualiseerde druk, met veel nieuwe cases en praktijkvoorbeelden, zoals 'The Voice of Holland' en 'The Blackbeard Connection'.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789059317956
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:252
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:30-5-2012
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Breng uw verhaal crossmediaal
Nienke van Oeveren | 6 oktober 2009
Google even op ‘Basisboek crossmedia concepting’ en u ziet wat de auteurs met crossmedia bedoelen. Websites over het boek, recensies, een toelichting van de auteurs in blogs en tweets van crossmediaboek. De boodschap is: dit is het eerste boek over het maken van een crossmediaal concept en het loopt als een trein. In Basisboek crossmedia concepting beschrijven Indira Reynaert en Daphne Dijkerman wat crossmedia inhoudt en hoe je hiervoor een concept maakt met een opdrachtgever.
Lees verder

Over Indira Reynaert

Indira Reynaert is oprichter van Existenz Media Consultancy. Zij geeft advies en is de co-creatieve sparringspartner bij de ontwikkeling van crossmediale concepten. Daarnaast geeft zij workshops, gastcolleges en masterclasses. Verder ontwikkelt zij in samenwerking met de klant opleidingstrajecten met betrekking tot crossmediastrategie en -concepting. Zij blogt op crossmedialog.nl

Andere boeken door Indira Reynaert

Over Daphne Dijkerman

Daphne Dijkerman is expert op het gebied van crossmediale strategieën en concepting waaronder storytelling. Haar bedrijf Explore Media biedt een frisse blik op advertising, marketing, entertainment en communicatie.

Andere boeken door Daphne Dijkerman

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Wat is crossmedia concepting?
1.1 Het precrossmediale tijdperk
1.2 De term crossmedia
1.3 Crossmedia en concepting
1.4 Crossmediaal denken

2. De speerpunten van een crossmediastrategie
2.1 Een sterk concept
2.2 Checklists

3. Crossmediale conceptvormen
3.1 Een crossmediaal concept
3.2 De aard van crossmedia
3.3 De drijfveren van crossmedia
3.4 Het transmediale en het geïntegreerde concept
3.5 Checklists

4. Sociale media
4.1 De consument centraal
4.2 Sociale media
4.3 Cocreatie online
4.4 Sociale media als strategisch middel
4.5 Checklists

5. Crossmedia concepting
5.1 Het conceptuele creatieve proces
5.2 Het briefingsproces
5.3 Informatie verzamelen en analyseren
5.4 Strategie bepalen
5.5 De creatieve briefing
5.6 Ideeën genereren
5.7 Een sterk concept neerzetten
5.8 Crossmediale conceptvormen
5.9 Een coherente stijl creëren
5.10 Het projectvoorstel opstellen
5.11 Het concept pitchen
5.12 Checklists

Bijlagen

Literatuur
Begrippenlijst
Register
Over de auteurs

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek crossmedia concepting