Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Handboek SEO 3e editie

Specificaties
Paperback, 224 blz. | Nederlands
Van Duuren Media | 3e druk, 2012
ISBN13: 9789059405578
Rubricering
Van Duuren Media 3e druk, 2012 9789059405578
Onderdeel van serie Handboek (Van Duuren Media)
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

SEO - Search Engine Optimization of Zoekmachineoptimalisatie - is niet meer weg te denken uit de online marketingmix van vandaag. Niet gek, want zoekmachineoptimalisatie is de manier om hoog te scoren in de natuurlijke, organische resultaten van zoekmachines. Met de juiste inzet van Zoekmachineoptimalisatie krijgt u meer bezoekers, creëert u maximaal online rendement en behaalt u uw online doelstellingen.

Zoekmachineoptimalisatie is geen opeenstapeling van trucjes, maar is ook geen rocket science. Zoekmachineoptimalisatie omvat kort gezegd alle aanpassingen, technisch en contextueel, die u verricht aan een website om deze klaar te maken voor succes in zoekmachines. Na deze basis bouwt u verder aan uw website door het genereren van links naar uw site. Dit alles met als doel om zo hoog mogelijk, op de voor u relevante (focus) zoekwoorden, in de resultaten van de zoekmachines te eindigen.

De auteurs van dit boek hebben jarenlange ervaring in het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Deze praktijkkennis is door het hele boek verweven. Het boek is praktisch opgezet en beslaat alle basistechnieken voor zoekmachineoptimalisatie:
- Wat is zoekmachineoptimalisatie?
- Wat zijn keywords en hoe bepaalt u deze?
- Hoe komt u tot een optimale sitestructuur?
- Hoe schrijft u kwalitatieve titles, meta descriptions en teksten?
- Wat is semantische HTML en hoe schrijft u deze?
- Wat is linkbuilding en Welke linkbaitacties werken?
- Hoe zet u webanalytics voor het analyseren en optimaliseren van uw website?
- Wat is blended search en hoe optimaliseert u hiervoor.
- Wat is de rol van Zoekmachineoptimalisatie te midden van andere online marketingtechnieken?

Specificaties

ISBN13:9789059405578
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:3

Expertrecensies (2)

recensie
Handboek SEO
Mark Murkes | 19 februari 2010
Om maar met de deur in huis te vallen: SEO, ofwel Search Engine Optimalisation, is een black box. Het optimaliseren van websites voor Google en andere zoekmachines is een ingewikkelde zaak. Aan de ene kant moeten de experts hun websites zo goed mogelijk inrichten, maar aan de andere kant weet niemand hoe Google zijn zoekpagina's rangschikt. En ondanks het feit dat er meer zoekmachines in de wereld zijn, is Google praktisch alleenheerser. En dus richt iedere SEO expert zijn pijlen op deze zoekgigant.
Lees verder
recensie
Handboek SEO 3e editie
Mark Murkes | 19 februari 2010
Om maar met de deur in huis te vallen: SEO, ofwel Search Engine Optimalisation, is een black box. Het optimaliseren van websites voor Google en andere zoekmachines is een ingewikkelde zaak. Aan de ene kant moeten de experts hun websites zo goed mogelijk inrichten, maar aan de andere kant weet niemand hoe Google zijn zoekpagina's rangschikt. En ondanks het feit dat er meer zoekmachines in de wereld zijn, is Google praktisch alleenheerser. En dus richt iedere SEO expert zijn pijlen op deze zoekgigant.
Lees verder

Inhoudsopgave

1. Wat is zoekmachineoptimalisatie?
-Zoekmachineoptimalisatie: een valse start
-Definitie van zoekmachineoptimalisatie
-Het doel: conversie of bezoekers
-Zoekmachineoptimalisatie en zoekmachineadverteren
-Zoekmachineoptimalisatie en ROI
-Componenten van zoekmachineoptimalisatie
-Het zoekmachineoptimalisatieproces
-Conclusie

2. Zoekmachines en gebruikers
Hoe een zoekmachine werkt
Hoe mensen Google gebruiken
Hoe Bart Google gebruikt
Long tail
Verticale zoekmachines
Conclusie

3. Zoekwoorden bepalen
-Zoekwoorden?
-Zoekwoordenonderzoek?
-De zoekwoorden van je doelgroep ontdekken
-Zoekwoorden vinden en uitbreiden
-Zoekwoorden filteren
-De zoekwoordenonderzoek inzetten
-Conclusie

4. Sitestructuur
-Structuur in je website
-Positionering van belangrijke zoekwoorden
-Unieke zoekwoorden per pagina
-Een tweede boom
-Een sitestructuur tekenen
-Sitestructuur toepassen op je website
-Linken vanaf de homepage
-Conclusie

5. Content
-De waarde van content
-Contentstructuur
-De titel
-Koppen en subkoppen
-De tekst
-Meta description
-Rich snippets
-Conclusie
-Checklist

6. HTML, CSS en JavaScript
-Gelaagd bouwen
-De eerste laag: structuur
-De tweede laag: opmaak
-De derde laag: functionaliteit
-Tips en trucs
-Editors
-Conclusie

7. Server side
-Webserver
-Redirect
-URL-rewriting
-Duplicate content
-Robot.txt
-XML-sitemaps
-Pageload
-Google Webmaster Tools
-Conclusie
-Checklist

8. Linkbuilding
-Links
-Valkuilen
-Conclusie

9. Technieken voor linkbuilding
-Links naar jou website
-Doelgroep vaststellen
-Linkbait
-Persberichten
-Tips voor linkbait en persberichten
-Blogs
-Eigen netwerk benutten
-Optimaliseren bestaand linkprofiel
-Artikelen plaatsen op andere site
-Conclusie

10. Webanalytics
-Webanalytics
-Webanalytics benutten
-De KPI's voor zoekmachineoptimalisatie
-Google Analytics
-Het analyseren en verbeteren van landingspagina's
-Checklist

11. Blended search
-Blended search
-Optimaliseren voor blended search
-Hoe optimaliseren voor blended search
-Monitoring
-OneBox
-Do's en don't's
-Conclusie

12. Onelinermarketinginstrumenten
-De juiste online marketinginstrumenten
-Zoekmachineadverteren
-E-mailmarketing
-Affiliate marketing
-Viral marketing
-Widgets
-Social mediamarketing
-Mobile marketing
-Search Engine Reputation Management
-Conversieoptimalisatie
-Offline marketing
-Conlusie

A: Veel voorkomende misvattingen
B: Firefox for president!
C: Invalshoeken voor linkbait
D: Google Panda-update

Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek SEO 3e editie