Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Het waarom van succes

Specificaties
Gebonden, 240 blz. | Nederlands
Uitgeverij Pepijn | 1e druk, 2009
ISBN13: 9789078709053
Rubricering
Juridisch : Management
Uitgeverij Pepijn 1e druk, 2009 9789078709053
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Stel, u hebt talent. En van talent wilt u winnaar worden. Dan zijn twee dingen van belang: een winnaarsmentaliteit en een omgeving waarin u kunt groeien. Is dat alles? Nee, maar u komt er wel een heel eind mee. Zeker in de sport, waar talentontwikkeling core business is.
En in het bedrijfsleven? Lees en huiver.

Door te rigide functieprofielen, een gebrek aan feedback, slechte coaching en onvoldoende groeikansen gaat er veel talent verloren. Uitzonderingen daargelaten. Over die uitzonderingen gaat 'Het waarom van succes'. En over de topsport als voorbeeld voor het bedrijfsleven. In beide werelden lopen pioniers rond, die hun uitgesproken meningen over talentontwikkeling in de praktijk brengen en innovatief te werk gaan in hun streven naar succes, voor zichzelf en voor anderen.

De makers van dit boek waren te gast bij Guus Hiddinks Chelsea, volgden een neurofeedbacksessie met Marleen Veldhuis in De Tongelreep, keken in de keuken bij de Rabobank Wielerploeg en spraken met een voormalig roeikampioen die leiding gaf aan een bedrijf zonder regels. Aan het woord komen Olympisch kampioenen, (hun) coaches en directeur-eigenaren van bedrijven die op een bijzondere manier invulling geven aan talentontwikkeling. 'Het waarom van succes' is een onmisbaar boek voor talenten en begeleiders van talenten, en laat zien wat er voor nodig is om te excelleren in topsport en bedrijfsleven.

Specificaties

ISBN13:9789078709053
Trefwoorden:succesfactoren, talent
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:27-11-2009
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Wereldrecord of wereldomzet
Linda Huijsmans | 18 februari 2010
Wie zijn mensen uitsluitend ziet als functies, geenfeedback geeft of aanvullende opleidingen, en regeltjes de boventoon laat voeren, hoeft niet te rekenen op gemotiveerde medewerkers, zo stellen de auteurs van Het waarom van succes.
Lees verder

Over Jeroen Jansen

Jeroen Jansen is freelance-journalist en auteur van Wim van Est, Zijn hart stond stil (2001). Ook schreef hij samen met zijn broer Herman Utrecht aan Zee (2003), dat genomineerd werd voor de Intermediair Wetenschapsboekenprijs.

Andere boeken door Jeroen Jansen

Over Herman Jansen

Herman Jansen is uitgever en auteur van o.a. Hoe verpruts ik mijn presentatie? (2005) en De Ambtenarenplaag (2006), over vooroordelen in de ambtenarij.

Andere boeken door Herman Jansen

Over Marcel Rözer

Journalist, programmamaker en columnist Marcel Rözer won in 2008 de Hard Gras Prijs voor Sportjournalistiek. Voor Voetbal in een vuile oorlog, dat hij schreef met Iwan van Duren, ontving hij in 2009 de Nico Scheepmaker Beker.

Andere boeken door Marcel Rözer

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding

Hoofdstuk 1
Topsport als lichtend voorbeeld

Hoofdstuk 2
Het voorzetgen

Hoofdstuk 3
Foppe de Haan
'Wie altijd wil winnen, verliest veel'

Hoofdstuk 4
Het geheim van Guus Hiddink

Hoofdstuk 5
ORMIT
Lessen in levenskunst voor toekomstige managers

Hoofdstuk 6
Storming & Performing

Hoofdstuk 7
Maurits Hendriks
'Eén keer winnen vind ik niks'

Hoofdstuk 8
Loek Hermans
Een behoefte aan differentiatie en innovatie

Hoofdstuk 9
Iedereen heeft talent!

Hoofdstuk 10
Wiljan Voet
Man met een missie + Philips' eredivisie

Hoofdstuk 11
Het tijdperk van de psyche

Hoofdstuk 12
Een computergestuurde meditatie + De gouden direhoek in het InnoSportLab

Hoofdstuk 13
Jong Heerenveen in vijf karakters

Hoofdstuk 14
Rabobank Wielerploeg
Geen waterdragers, maar specialisten + De bank en zijn talent: op naar de TOP!

Hoofdstuk 15
Hoe word je een toptennisser?

Hoofdstuk 16
Wanneer word je een topbestuurder

Hoofdstuk 17
Het speelveld van een topmanager

Hoofdstuk 18
Google
Winnaars

Hoofdstuk 19
E-office
Winnen door fouten te maken

Hoofdstuk 20
Tibetaans kleien voor managers

Hoofdstuk 21
De 10 voorwaarden voor succes

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het waarom van succes