Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand

Specificaties
Paperback, 202 blz. | Nederlands
Werf & Media | 1e druk, 2012
ISBN13: 9789081675635
Rubricering
Juridisch : Management
Werf & Media 1e druk, 2012 9789081675635
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand' is het eerste Nederlandse boek over employer branding!

Een sterk werkgeversmerk maakt het verschil tussen talent binnenhalen en -houden of talent laten lopen. Maar een goed employer brand bouwen is niet eenvoudig. Want hoe pak je het aan? En hoeveel geld is ervoor nodig? In dit boek leest u het allemaal.

'Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand' is een uniek boek met daarin wereldwijd de eerste concrete ken- en stuurgetallen die gebruikt kunnen worden bij het onderbouwen van het plan van aanpak. Het boek is een combinatie van theorie, praktijk, inspiratie, visie, kennis en extra online informatie.

'Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand' biedt (arbeidsmarkt)communicatieprofessionals, HR-professionals, recruiters en werkgevers bouwstenen om succesvol aan de slag te gaan met employer branding. Van authentieke en onderscheidende positionering tot intern draagvlak: het komt allemaal aan bod. Aan de hand van een nieuwe definitie, een concreet stappenplan, tientallen voorbeelden, best practices en concrete ken- en stuurgetallen nemen de auteurs de lezer mee in de huidige wereld van het werkgeversmerk.

'Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand' is geen academische verhandeling, maar een praktisch naslagwerk. Een boek waarin de liefde voor employer branding wordt onderstreept en concrete handvatten en stappen worden aangedragen om een succesvol werkgeversmerk neer te zetten. Lees het - en ook jouw werkgeversmerk zal nooit meer hetzelfde zijn.

Specificaties

ISBN13:9789081675635
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:202
Uitgever:Werf & Media
Druk:1
Verschijningsdatum:9-10-2017
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand
Richard van der Lee | 21 mei 2012
'Bouwen aan het nieuwe employer brand' is een zeer interessant boek voor mensen en organisaties die geïnteresseerd zijn in het werven en vooral boeien van talent. De auteurs hebben er een zeer uitgebreid en overall goed naslagwerk opgeleverd met waardevolle informatie voor organisaties die zich nu eens echt willen onderscheiden op de arbeidsmarkt en uiteindelijk dus ook naar de klanten. Zeer geschikt materiaal voor de specialisten van HRM en Marketing & communicatie maar in het bijzonder voor de besluitvormers en managers van organisaties.
Lees verder

Over Geert-Jan Waasdorp

Geert-Jan Waasdorp is oprichter van Intelligence Group, een onderzoek- en adviesbureau gespecialiseerd in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Anno 2013 is iG! een autoriteit op het gebied van (internationale) arbeidsmarktkennis, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Met een nuchtere, onafhankelijke en feitelijke kijk op de arbeidsmarkt en doel(groep)gerichte adviezen werkt iG! voor veel Nederlandse werkgevers. Het doel van iG! is werkgevers te voorzien van kennis en advies waardoor zijn effectiever en efficiënter instaat zijn om o.a. te werven, te bouwen aan het employer brand, de recruitmentsite in te richten en de toekomstige wervingsdoelstellingen te realiseren. Waasdorp richtte in 2006 de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op samen met Martijn Hemminga en in 2009 Campaign Group op. Verder is hij mede-uitgever van het vakblad Werf& en auteur van o.a. 'bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand' en 'Hoe vind ik een baan?' en heeft hij twee online instrumenten bedacht, te weten mijnarbeidsmarktwaarde.nl en wervingswereld.nl

Andere boeken door Geert-Jan Waasdorp

Over Martijn Hemminga

Martijn Hemminga (1975) is een expert op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in het algemeen en employer branding in het bijzonder. Martijn Hemminga begon in 1998 bij ICT-dienstverlener Syntegra waar hij tot 2006 diverse functies bekleedde op het gebied van communicatie en arbeidsmarktcommunicatie. Hierna was Martijn Hemminga een jaar werkzaam bij de TU Delft als adviseur arbeidsmarktcommunicatie, voordat hij zijn eigen bedrijf Nr29 oprichtte.

Andere boeken door Martijn Hemminga

Over Sarah Roest

Sarah Roest (1987) studeerde Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Universiteit Utrecht. Voor haar afstudeeronderzoek liep zij stage bij TNO Arbeid, waar zij onderzoek heeft gedaan naar (de behandeling van) verzuim wegens depressie en re-integratie van werknemers. Na haar studie is zij als werkcoach bij het UWV Werkbedrijf aan het werk gegaan. In het kader van het Actieplan Jeugdwerkloosheid heeft zij zich grotendeels bezig gehouden met het coachen en begeleiden van jong volwassenen naar ander werk, maar heeft ook meegewerkt aan verschillende projecten en initiatieven ten behoeve van het begeleiden van werkzoekenden naar werk. Sinds oktober 2010 is zij werkzaam als arbeidsmarktanalist bij Intelligence Group. In haar werk als arbeidsmarktonderzoeker verricht zij onderzoek en geeft ze advies op het gebied van recruitment en arbeidscommunicatie voor werkgevers in Nederland. Binnen Intelligence Group heeft zij verscheidende projecten uitgevoerd, van doelgroepgericht werven tot het werkgeversimago. Op dit laatste onderwerp is Sarah zich steeds meer aan het toeleggen.

Andere boeken door Sarah Roest

Inhoudsopgave

1. Inleidend
2. Het Klassieke Employer Brand
3. Employer Branding in de prakijk
4. Het Nieuwe Employer Brand
5. Ken- en Stuurgetallen
6. Instrumenten en communicatiemiddelen
7. Normcijfers en prestatie-indicatoren
8. Stappenplan

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand