Examenboek NIMA Basiskennis Marketing
Alle exameneisen toegelicht en uitgelegd
Samenvatting
Het examenboek NIMA Basiskennis Marketing bevat alle kennis die je nodig hebt om het examen Basiskennis Marketing van NIMA te halen. Bij elke exameneis is een toelichting en of een uitleg geschreven, zodat je goed in staat bent de gevraagde begrippen te kennen, weet wat ze betekenen en hoe je ze van andere vaktermen kunt onderscheiden. En dat is van belang bij een examen dat uit meerkeuzevragen bestaat.
De inhoud bevat de basis van het vakgebied Marketing. Allereerst de basisbegrippen van het vakgebied, de beroemde vier P's van Prijs, Plaats, Product en Promotie, de groeistrategieën en de swot-analyse, modellen voor het analyseren van de externe omgeving, de markt, de bedrijfstak, de vraag- en aanbodzijde van de markt, het koopgedrag van de consument, marktonderzoek, detailhandelsmarketing en een uitwerking van de vormen direct marketing, sponsoring, public relations en online marketing.
Trefwoorden
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht