Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

A Business Case for Business History

How Companies Can Profit from Their Past

Specificaties
Ingenaaid, 90 blz. | Engels
Boom | 1e druk, 2009
ISBN13: 9789085068204
Rubricering
Juridisch : Management
Boom 1e druk, 2009 9789085068204
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Bedrijfsgeschiedenis heeft niet alleen een wetenschappelijke functie, maar kan ook bij ondernemingen een wezenlijke rol spelen, niet minder dan reclame of public relations. Ries Roowaan bespreekt de mogelijkheden van en voorwaarden voor deze bijzondere variant van geschiedbeoefening.

Enkele voorbeelden van bedrijven met een adequate bedrijfshistorische afdeling zijn Coca-Cola, Walt Disney, Alfa Romeo en niet in de laatste plaats Wells Fargo Bank, die als eerste zo'n afdeling inclusief een museum in het leven riep.
A Business Case for Business History is het eerste systematische overzicht van de geschiedbeoefening ten behoeve van bedrijven. Het boek laat zien welke belangrijke voordelen er voor het bedrijf zelf uit kunnen voortvloeien en hoe een onderneming een bedrijfshistorische afdeling kan opzetten.

Specificaties

ISBN13:9789085068204
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:90
Uitgever:Boom
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
A Business Case for Business History
Joost van Driessen | 6 augustus 2010
Wat is het nut van geschiedenis voor onze toekomst? Sinds hun middelbare schooltijd stellen veel mensen die vraag al. De meeste managers zullen er niet bij stil staan wat geschiedenis voor de toekomst van hun bedrijf betekent. Stoffige historici spelen hooguit een bijrol in een ver staforgaan. Ries Roowaan geeft aan waarom historie zo belangrijk is. Hij schrijft daarom een 'A business case for business history'. Bedrijfsgeschiedenis moet gezien worden als bron van opbrengsten wordt en niet als kostenpost.
Lees verder

Over Ries Roowaan

Ries Rowaan geeft leiding aan de geschiedenisafdeling van ABN AMRO.

Andere boeken door Ries Roowaan

Inhoudsopgave

1. Introduction
2. Preserving the Past
3. Making the Past Public
4. Using the Past: Management
5. Using the PAst: Communications
6. Company Historian's Activities
7. Conclusion

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        A Business Case for Business History