Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Communicatie en media Vaker in de media
Vaker in de media
Janneke van Heugten

Janneke van Heugten is publiciteitsexpert en directeur van mediaplatform Vaker in de Media (vidm.nl). Tijdens haar studie Voorlichting, Publiciteit & Informatie werkt ze op de persafdeling van Amnesty International in Sydney. Na een loopbaan in de uitgeverijwereld runt ze het eerste PR-bureau voor vrouwelijke ondernemers en experts. 

Meer over Janneke van Heugten
Vrouwelijke experts zijn een waardevolle bron voor media Kim Buitenhuis 29 april 2024 Slechts een derde van de personen in de media is vrouw. En áls vrouwen aan het woord komen, lopen ze risico op stereotype framing. Vaker in de Media-directeur en publiciteitsexpert Janneke van Heugten hoopt hier met haar mediaplatform en haar boek ‘Vaker in de media’ verandering in te brengen. Lees het volledige artikel
top 100#43
Janneke van Heugten

Vaker in de media

Zo kom je als vrouwelijk expert in beeld

Specificaties
Paperback, 320 blz. | Nederlands
Van Duuren Management | 2e druk, 2024
ISBN13: 9789089657268
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Van Duuren Management 2e druk, 2024 9789089657268
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
35,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dat beeld wordt nog veel schever naarmate de vrouwen ouder worden. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing.

Dit boek wil dat veranderen. Vaker in de media is een wake-upcall. Het is tijd voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media. Tijd voor vrouwen zoals jij!

Met dit boek geeft publiciteitsexpert Janneke van Heugten je alles in handen om het podium te pakken. Ze laat zien hoe je de media effectief benadert, hoe je een goede relatie met relevante journalisten opbouwt, hoe je meer controle krijgt over je profilering in de media, hoe je in de juiste databases van redacties belandt en hoe je ervoor zorgt dat journalisten jou
bellen als er iets speelt op jouw vakgebied. Een boek vol slimme publiciteitstips van hoofdredacteuren, journalisten, mediatrainers en vrouwelijke experts die je voorgingen.

Kortom: een onmisbaar boek voor vrouwen die vaker én beter in de media willen komen.

Trefwoorden

media   vrouwen   publiciteit   communicatie   expertstatus   persoonlijke profilering   persberichtschrijven   mediarelaties   personal branding   nieuwswaarde   interviewtechnieken   journalisten   zichtbaarheid   opinie-artikelen   mediatraining   mediabenadering   mediakanalen   genderdiversiteit   presenteren   social media   maatschappelijke impact   zelfvertrouwen   vrijepubliciteit   medialijst   actualiteit   stereotypen   crisismanagement   vakbladen   doelgroepbepaling   columnschrijven  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089657268
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:2
Verschijningsdatum:29-2-2024
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Vaker in de Media - ‘Onmisbaar voor vrouwen die iets te melden hebben’
Liesbeth Tettero | 14 maart 2024
Janneke van Heugten heeft een missie: het is tijd dat er meer vrouwen in de media komen. Ze vertaalde haar ervaring met haar bedrijf Vaker in de Media naar een inzichtrijk en praktisch boek met dezelfde titel. Hierin deelt zij haar kennis over media, PR en gender, aangevuld met ervaringen en tips van deskundigen, politici, redacteuren en journalisten. Een onmisbaar boek voor alle vrouwen die iets te melden hebben! 
Lees verder

Over Janneke van Heugten

Janneke van Heugten is publiciteitsexpert en directeur van mediaplatform Vaker in de Media (vidm.nl). Tijdens haar studie Voorlichting, Publiciteit & Informatie werkt ze op de persafdeling van Amnesty International in Sydney. Na een loopbaan in de uitgeverijwereld runt ze het eerste PR-bureau voor vrouwelijke ondernemers en experts. Samen met 30 (media)trainers ondersteunt ze hen sinds 2008 op VIDM met goede profilering in de media. Van alle aangesloten deskundigen is ruim 90 procent vrouw. Tijdens de wekelijkse interactieve VIDM Medialunches interviewt ze journalisten en (hoofd)redacteuren over publiciteit. Janneke doet regelmatig onderzoek naar de aanwezigheid van vrouwelijke experts in de media. Ze is bovendien internationaal spreker en adviseur op het thema gender & representatie in de media waaronder voor partijen als de Raad van Europa en het European Institute for Gender Equality. Daarnaast is ze initiatiefnemer van de jaarlijkse Vrouw in de Media Awards. Deze awards organiseerde ze vijftien jaar samen met Marga Miltenburg van sprekersbureau ZijSpreekt. Naast lezingen en presentaties over gender & representatie geeft Janneke ook regelmatig praktische trainingen, masterclasses en presentaties over hoe je als (vrouwelijke) expert vaker en beter in de media komt. Ze wordt door het publiek getypeerd als inspirerend, enthousiast en deskundig. VIDM is de grootste onafhankelijke expertdatabase in Nederland die zich richt op diversiteit in de media.  Fotografie: Carola Doornbos

Andere boeken door Janneke van Heugten

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 8
Inleiding 11

Deel 1 Claim je expertstatus 16
1 Van twijfel naar een helder doel 18
1.1 Waarom wil je eigenlijk publiciteit? 18
1.2 Wie wil je bereiken: wat is je doelgroep? 22
1.3 Zo houd je jouw belemmerende stem buiten de deur 25

2 Overtuigende profilering 34
2.1 Maak je profilering mediageniek 34
2.2 Knallen met je eigen kanalen 43
2.3 Professionele profiel- en persfoto’s 51

Deel 2 Zo win je het hart van de journalist 59
3 Waar journalisten op aanhaken 60
3.1 Het gesprek bij de koffieautomaat 60
3.2 Jouw boodschap versus wat de journalist wil weten 64
3.3 De megakracht van mini-onderwerpen 70
3.4 Op de emotionele toer 74

4 Nieuwswaarde als harde voorwaarde 78
4.1 Boeiend door bijzonder verhaal 78
4.2 Impact door maatschappelijk belang 81
4.3 Relevant door actualiteit 87
4.4 Sterker door onderzoek en cijfers 95

Deel 3 Schrijf jezelf de media in 102
5 Scoren met je persbericht 104
5.1 10 tips voor een sterk persbericht 104

6 Een raak opiniestuk schrijven 111
6.1 Voordelen opiniestuk 112
6.2 18 tips voor een raak opiniestuk 113

7 Jouw boodschap in een vakblad 123
7.1 Recht in je doelgroep 123
7.2 12 tips om je artikel in een vakblad te krijgen 125

8 Je eigen column 131
8.1 10 tips om een eigen column te krijgen 131

Deel 4 Jouw succesvolle persbenadering 138
9 Een medialijst met gouden perscontacten 140
9.1 De makkelijkste weg naar landelijk is regionaal 140
9.2 Zo stel jij jouw medialijst samen 145
9.3 Weet je perscontacten te vinden 153

10 Contact leggen met jouw droommedia 159
10.1 Timing, frequentie en embargo 159
10.2 Stuur een sterke mail (met blundervoorbeeld!) 169
10.3 Een primeur geeft je meer ruimte 182

11 Benader de media met eigen teksten 186
11.1 Persbericht 186
11.2 Opiniestuk 193
11.3 Artikel of column 197

12 Het ANP, wat kun je ermee? 201
12.1 Het Algemeen Nederlands Persbureau 201
12.2 Contact leggen met de redactie 203
12.3 Toevoegen aan ANP-agenda en ANP-expertdatabase 205

Deel 5 Ontspannen interviews geven 210
13 Haal je voordeel uit een goede voorbereiding 212
13.1 Maak helder waar je ‘ja’ tegen zegt 213
13.2 De ultieme voorbereiding 226
13.3 Jouw verhaal met impact 236
13.4 Het gaat niet om de verpakking, toch? 240

14 Stevig staan tijdens jouw interview 256
14.1 Comfortabel in debat 256
14.2 De vrouwenstem: een toontje lager zingen? 263
14.3 Help! Ik word geframed! 267
14.4 Uitblinken bij rampscenario’s 273

15 Na het interview: onderduiken of doorpakken? 283
15.1 Belangrijke check na radio- of televisie-interview 283
15.2 Corrigeren van de journalist met behoud van relatie 287
15.3 Social media: vermijden of verzilveren? 291
15.4 Hart onder de riem bij heftige reacties 295

16 In de media blijven 301
16.1 Blijf in contact 301

Naschrift 307
Dankwoord 311
Over de auteur 314
Bronnen 316
Noten 317

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De perfecte post op LinkedIn
    Ina Boer
    De perfecte post op LinkedIn
    € 25,00
  • De Nee club
    Linda Babcock
    De Nee club
    € 14,95
  • Zo word je zakenvrouw van het jaar
    Kristel Groenenboom
    Zo word je zakenvrouw van het jaar
    € 20,00
  • Nieuwe geheimen van de notaris
    Johan Nebbeling
    Nieuwe geheimen van de notaris
    € 17,50
  • Genoeg van reclame
    Paul ter Heyne
    Genoeg van reclame
    € 25,00
  • Waar laat ik mijn handen?
    Serge van Rooij
    Waar laat ik mijn handen?
    € 20,99

Dit boek staat op 1 boekenlijst...

  • Geertje Algera
    De favoriete boeken van Geertje Algera Media

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Vaker in de media

        Vaker in de media
        Janneke van Heugten
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Vaker in de media

        Verwijder uw beoordeling