Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Juridische boeken
  • Alle boeken
Attenderingen
  • Recht op u af
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Algemeen management Het nieuwe verzekeren
Het nieuwe verzekeren
Het nieuwe verzekeren
Barbara Stoopman Barbara Stoopman is sinds 1997 werkzaam in de assurantiebranche en heeft de diverse wijzigingen van dichtbij meegemaakt. Meer over Barbara Stoopman
Het nieuwe verzekeren Justin van Lopik 1 october 2019 Het nieuwe verzekeren, wat bedoelen we daar eigenlijk mee? Kan verzekeren vernieuwend zijn? En mag er vernieuwd worden in verzekeringsland? Register Risicomanager, Financieel adviseur en eeuwige positivo Barbara Stoopman ging op onderzoek uit. Lees het volledige artikel
Barbara Stoopman

Het nieuwe verzekeren

Specificaties
Paperback, 164 blz. | Nederlands
Nouveau Consultancy | 1e druk, 2019
ISBN13: 9789090316895
Rubricering
Juridisch : Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
Jongbloed : Verzekeringsrecht [w.o. subrogatie]
Nouveau Consultancy 1e druk, 2019 9789090316895
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
24,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het nieuwe verzekeren, wat bedoelen we daar eigenlijk mee? Kan verzekeren vernieuwend zijn? Ja zeker! Zeker in deze tijden waarin veel ondernemers en andere branches juist moeten omdenken, veranderen en vernieuwen.

Per januari 2013 kent Nederland een provisieverbod op de zogenaamde complexe producten. Dit betekent dat de consument vanaf die datum een factuur ontvangt van zijn of haar adviseur voor de adviezen en de bemiddeling rondom bijvoorbeeld hypotheken, levensverzekeringen en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Geen beloning meer vanuit de verzekeraar richting de adviseur, welke verborgen zat in de premie welke de consument betaalde.

Dit is al een hele vernieuwing, de adviseur wordt beloond voor het gegeven advies en de gewerkte uren. Voorheen was de premie welke de consument betaalde leidend voor de hoogte van de beloning van de adviseur.

Vanuit Het Nieuwe Verzekeren vragen wij ons af waarom de beloning van de adviseur überhaupt afhankelijk moet zijn van de hoogte van te betalen premie. Dit werkt twee kanten op, consumenten en ondernemers betalen geen overbodig hoge beloningen meer en de adviseur wordt betaald naar verhouding van de werkzaamheden.

Sterker nog, we gaan verder in deze filosofie en gaan liever als risicomanager / bedrijfsadviseur op de stoel van de consument en / of ondernemer zitten. Het klantbelang staat hierin bovenaan en klanten worden geadviseerd over de aanwezige risico’s alsmede de manier om deze risico’s te beperkten. Verzekeren is een manier van risicobeperking en kan in sommige gevallen een prima oplossing zijn, maar is zeker niet altijd de beste of enige oplossing!

Specificaties

ISBN13:9789090316895
Trefwoorden:vernieuwing, verzekering, adviseur, assurantiebranche
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:164
Uitgever:Nouveau Consultancy
Druk:1
Verschijningsdatum:23-5-2019
Hoofdrubriek:Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
Jongbloed:Verzekeringsrecht [w.o. subrogatie]

Over Barbara Stoopman

Barbara Stoopman is sinds 1997 werkzaam in de assurantiebranche en heeft de diverse wijzigingen van dichtbij meegemaakt. Per januari 2012 is zij werkzaam als zelfstandig adviseur binnen haar kantoor Nouveau Consultancy. Met 'Het nieuwe verzekeren' wil zij een positieve en energieke wind door de financiële branche doen waaien en biedt zij collega-adviseurs en ondernemers een praktisch handboek.

Andere boeken door Barbara Stoopman

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Het verleden
Vroeger was alles beter - dat zei men vroeger ook.
2. De veranderde behoefte van de eindklant
Wat een mens in verwarring brengt zijn niet de feiten, maar de meningen over de feiten.
3. Plan van aanpak
Kwaliteit is het beste businessplan.
4. Tijd voor verandermanagement
Iedereen wil veranderen, maar niemand heeft de behoefte veranderd te worden.
5. Nieuwe informatiebehoeften
Delen is het nieuwe hebben.
6. Het nieuwe verzekeren
Als je blijft doen wat je deed, blijf je krijgen wat je kreeg!
7. Het heden
Doe het nu, soms wordt een "later" nooit.
8. Klantgerichtheid
Het enige waar de klant aan dacht, was aandacht.
9. Onderscheidend
Je hebt alleen concurrenten als je hetzelfde doet als anderen.
10. New Business
Een tevreden klant is de allerbeste bedrijfsstrategie.
11. Samenwerken
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.
12. Presentatie, acquisitie en netwerken
Als ze je niet kennen, kunnen ze niet voor je kiezen.
13. Toppertje op hakken
Wil je snel gaan, ga alleen. Wil je ver komen, ga samen.
14. De toekomst van de adviseur
De toekomst hangt af van wat je nu doet.

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Superkrachten - Creëer eigenaarschap en laat je organisatie werken
    Martine Veeger
    Superkrachten - Creëer eigenaarschap en laat je organisatie werken
    € 24,99
  • Werk heeft het gebouw verlaten
    Jitske Kramer
    Werk heeft het gebouw verlaten
    € 17,50
  • De Wet van Snuf
    Jos Burgers
    De Wet van Snuf
    € 20,95
  • LEF Next - Het Geheim van marktverstoorders ontrafeld
    Wessel Berkman
    LEF Next - Het Geheim van marktverstoorders ontrafeld
    € 34,95
  • Jij moet je bek houden!
    Caroline Koetsenruijter
    Jij moet je bek houden!
    € 20,00
  • Rijnlands organiseren
    Jaap Peters
    Rijnlands organiseren
    € 32,50

Net verschenen

Rubrieken

  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het nieuwe verzekeren

        Het nieuwe verzekeren
        Barbara Stoopman
        /