Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Omnichannel in retail - Het antwoord op e-commerce

Specificaties
E-book, 317 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789401416962
Rubricering
Juridisch :
LannooCampus Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2014 9789401416962
Direct te downloaden

Samenvatting

Als retailmanager beseft u ten volle dat verandering nodig is. Daarvoor heeft u echt geen onheilsprofeten die het einde van de fysieke winkel voorspellen nodig.

Toch rijzen er al snel verschillende vragen:
- Welke richting moet je concreet uit?
- Waarom volstaat het niet om een webshop te lanceren en de consument toe te laten zijn bestelling op het winkelpunt af te halen?
- En wat betekent dit voor de merkartikelfabrikant?
- Wat als er geen winkels meer zouden zijn?
- Heb je dan als leverancier een probleem?

In dit boek reikt Gino Van Ossel een concrete oplossing aan. Hij breekt een lans voor omnichannel in retail, door niet langer de winkel maar wel de klant centraal te stellen. Met pertinente vragen, heldere modellen en handige checklists gidst Van Ossel retailers en merkartikelfabrikanten in hun zoektocht naar een juist antwoord op maat van het eigen bedrijf en de eigen sector.

Specificaties

ISBN13:9789401416962
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:317
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:17-4-2014
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Omnichannel in retail - Het antwoord op e-commerce
Sjors van Leeuwen | 30 juni 2015
Omnichannel is het nieuwe toverwoord in de retailbranche. Omnichannel geeft antwoord op de vraag: hoe combineren we onze winkel(s) en webshop tot een optimale klantbeleving. Zodat het een niet ten koste gaat van het ander, de klant maximaal bediend wordt en het voortbestaan van het bedrijf gewaarborgd is.
Lees verder
recensie
Showrooming en retouren
Eric van Arendonk | 23 maart 2015
‘Het antwoord op e-commerce’, zo beweert de omslag van Gino van Ossels Omnichannel in retail. Daar zit iets van een tegenstrijdigheid in. Omnichannel is volgens Eric van Arendonk gebruikmaken van alle kanalen waar dan ook e-commerce bijhoort, terwijl het daar een antwoord op gaat geven. Maar goed, laten we daar niet te lang bij stilstaan, gewoon lezen!
Lees verder

Over Gino Van Ossel

Gino Van Ossel is professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School. Hij geldt als één van Europa's topexperts inzake retailmanagement, winkelgedrag & omni-channel. Hij adviseert toonaangevende retailers en merkartikelfabrikanten in hun strategie.

Andere boeken door Gino Van Ossel

Inhoudsopgave

Deel 1: De kracht van e-commerce
1. Welkom in het digitale tijdperk
2. Koopgedrag ontrafeld
3. Oriëntatie in het digitale tijdperk
4. De consument en e-commerce
5. Het bedrijfsmodel van e-commerce

Deel 2: Ominchannel in retail: het antwoord op e-commerce
6. De toekomst van retail: naar het hart van de klant met omnichannel

Deel 3: Aan de slag: hoe bouw je een omnichannel waardeketen?
7. Het assortiment in omnichannel: het beste wapen tegen prijsconcurrentie
8. Prijsstelling in omnichannel: met de billen bloot
9. Het winkelnetwerk en de distributiekanalen in omnichannel retail: snoeien om te bloeien
10. De logistiek in omnichannel: speerpunt van het commercieel beleid
11. Service en winkelpersoneel in omnichannel retail: help de klant kopen
12. Marketingcommunicatie in een omnichannel strategie: winkelbeleving op maat van de klant
13. Aan de slag: word een succesvolle omnichannel retailer!


Nawoord
Eindnoten

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Omnichannel in retail - Het antwoord op e-commerce