Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Good business voor KMO's

Waarom je beter geen korting geeft, de klant geen koning is en 7/7 niet hoeft

Specificaties
E-book, 169 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2016
ISBN13: 9789401430852
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
LannooCampus Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2016 9789401430852
Direct te downloaden

Samenvatting

- WAT KUNNEN MANAGERS LEREN VAN CLOWNS?
- HOE WORDEN KLANTEN AMBASSADEURS?
- WAT MAAKT VAN EEN ONDERNEMING EEN GOOD BUSINESS?

Sinds de tijd van de dorpswinkels is er veel veranderd voor bedrijven. We shoppen vandaag altijd en overal en willen op de juiste manier geholpen worden. Enkel wie zich aanpast aan de wensen van de klant blijft boven water.

Dat kan enkel wanneer een KMO drie essentiële elementen combineert: good leadership, good value en een good place to work. Die elementen maken van je bedrijf een good business. Een goed manager is daarbij als een clown: hij durft tegen de grond te gaan, is altijd bereid om het niet te weten, maar is wel alert voor elk signaal.

Dit boek vertrekt van het DNA van je bedrijf en verbindt het met harde cijfers, organisatiecultuur, welbevinden van medewerkers en wensen van klanten. Zo achterhaal je wat voor klanten echt een verschil maakt en hoe authenticiteit je businessproces succesvol kan aansturen.

Specificaties

ISBN13:9789401430852
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:169
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:15-6-2016
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Good business voor KMO's
Jeanine Dijkhuis | 1 februari 2017
De titel van Good Business voor KMO’s van de Vlaamse auteur Louis Schoofs doet business development adviezen voor het MKB (in België KMO) vermoeden.
Lees verder

Over Louis Schoofs

Louis Schoofs is oprichter en voorzitter van Consensio dat kmo's strategisch ondersteunt naar new business. Hij ondersteunde talrijke ondernemingen in hun toekomstpad waaronder Torfs, Max Haevelaar en AkzoNobel.

Andere boeken door Louis Schoofs

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Goede basisprincipes
-Baljurk
-Identiteit
-Retailevolutie
-Kies je schotel
-Meer dan een prijs
-DNA
-Verbinding maken
-Ambassadeurs
-Klantenbeleving

2. Good leadership
-De clown
-De essentie van leiderschap: ziel, hoofd, hart en lichaam
-Reflectie maakt verandering mogelijk
-Omgaan met feedback
-Voor jezelf zorgen is ook zorgen voor anderen

3. Dood Value
-Good profit
-Naar een waardengedreven businessmodel
-Interne review
-Externe review
-DNA
-Een nieuwe waardepropositie
-Segmentatiemodel
*CASE: Klantensegmentatie in het makelaarskantoor
-SWOT-analyse
-Confrontatiematrix
-Strategische opties kiezen
*CASE: Opmaak van een confrontatiematrix en kiezen van strategische opties bij een project rond levenslang wonen
-Definiëren van een nieuw businessmodel en businessplan
-SMARTT met dubbele T
-Commerciële routing
*CASE: Commerciële routing voor het professionaliseren van de relatie met klantenambassadeurs
-De businesscel

4. Good place to work
-Welvaart en welzijn
-Verborgen talenten
-Kernkwaliteiten
-Kracht, macht, onmacht, almacht
-Ontwikkeling van de medewerker
-Het geleerde toepassen heeft tijd nodig
-Een nieuw managementmodel
-Veranderen doe je met mensen
-Transformationele leiders
-Verbinden
-Sociale beleving
-Diepere verbinding zoeken
-De werkplek

5. Elk einde is een begin
Bibliografie
Eindnoten
Over de auteur
Goodleadership
GoodValue
Goodbusiness
Good place to work

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Good business voor KMO's