Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Gen Z

Verlangen naar verandering

Specificaties
Paperback, 220 blz. | Nederlands
Bertram + de Leeuw Uitgevers BV | 1e druk, 2019
ISBN13: 9789461562562
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Mens en maatschappij
Bertram + de Leeuw Uitgevers BV 1e druk, 2019 9789461562562
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Het is 2 voor 12! Kom nu in actie...

Niemand kan de toekomst tegenhouden, maar je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken'. Gen Z (geboren tussen 1995 en 2012) verlangt naar verandering en stroomt nu de werkvloer op. Zij gaan stap voor stap de maatschappij overnemen en vormgeven. Maar hoe denken ze over de wereld? Hoe kijken ze naar voorgaande generaties? Welke keuzes gaan ze maken? Hoe maak je contact met ze? En hoe gaat Generatie Alpha straks worden?

Jos Ahlers en René Boender schrijven in dit alweer 3de spraakmakende boek over deze niet te stuiten netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie socials geen ontdekking zijn, maar een noodzakelijkheid.

Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Op het gebied van marketing? Of sport? Gen Z is een boek dat midden in het leven staat. Het is voor iedereen die Gen Z beter wil leren kennen. En wil begrijpen hoe je met moreel verantwoord handelen deze generatie kunt inspireren. Op naar een leukere wereld!

Specificaties

ISBN13:9789461562562
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2019
ISSN:

Expertrecensies (2)

Generatie Z
Renze J. Klamer | 25 oktober 2016
Toen ik voor het eerst werd geconfronteerd met ‘generaties’, als begrip voor opvolgende leeftijdsgroepen moest ik er wel even aan wennen. Er worden immers iedere seconde nieuwe mensen geboren en er overlijden ieder moment mensen. Om dan een contingent bij elkaar te nemen en dan te zeggen dat ze een generatie vormen is op z’n minst discutabel.
Lees verder
Generatie Z
Bert Thiel | 1 maart 2012
Begin van het college. Van de dertig studenten voor me zijn er vijf niét bezig met hun telefoon: die starten juist hun laptop op. De moderne jeugd, denk ik. Wat hen beweegt en wat ze vinden van het leven, politiek, marketing, seks, moraal en dood staat te lezen in 'Generatie Z' van Jos Ahlers en René Boender.
Lees verder

Over Jos Ahlers

Dr. Jos Ahlers is, na jarenlang verbonden te zijn geweest aan grote internationale communicatiebureaus. Daarna was hij werkzaam als onafhankelijk adviseur voor bedrijven, instellingen en overheid. Tegenwoordig is hij Senior Strateeg bij het Amsterdamse reclamebureau N=5.

Andere boeken door Jos Ahlers

Over René Boender

René C.W. Boender (1958) is al ruim tien jaar een veelgevraagd spreker. Hij treedt op over de hele wereld met zijn 'verras, verander en verover' keynote. Iedere keer weer, weet hij zijn publiek te raken en te motiveren om op weg te gaan naar meer (zakelijk) geluk. Op uitnodiging adviseert hij als brain-agent, innovatiefuturist en trendteller grote internationals en CEO's, en geeft hij gastcolleges aan internationale universiteiten. Afgelopen jaar verschenen zijn twee bestsellers, 'Great to Cool' en 'Generatie Z'.

Andere boeken door René Boender

Inhoudsopgave

Marketeers, politici… wakker worden!
It’s the economy, stupid
De generatieketen
Fasten your meatbelt: de technologische tornado
De Alpha’s zijn al onderweg
Gen Y is geen Gen Z is geen Alpha
Wie en wat je bent wordt vloeibaar
De geheime aantrekkingskracht van ‘socials’
De screenager mythe
Help: streak paniek
Van FOMO naar JOMO
Gen Z wordt BlockGen?
Z zegt: gooi alles open
De deeleconomie komt terug: van wasserette naar strooifi ets
Future Food en nog lekker ook…
Shopping met Z
Gen Z: de onbereikbare generatie?
Hoe beïnvloed je een netwerk?
Gen Z zoekt authentieke infl uencers
Als Greta, Jack en Steve spreken, luistert Gen Z
Sport kan de wereld gelukkiger maken!
Podcast revolutie
Buiten gebeurt het echt
Vluchten uit de werkelijkheid! Wat we kunnen leren van games
Spel zonder grenzen
Gaat Alexa het merk vermoorden?
Een nieuwe wereld vraagt om nieuw merkdenken
Van MVO 1.0 naar MVO 2.0
Nog wat overdenkingen die vragen om actie…
Dank aan Gen Z en vrienden ‘around the world’

Bronnen

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gen Z