

Pieter De Smet put uit meer dan 30 jaar ervaring in communicatie en verkoop. Hij verdiende zijn strepen in tal van organisaties en bedrijfssectoren, als consultant, trainer en woordvoerder.
Meer over Pieter De SmetPrijs je rijk
Samenvatting
Heel wat ondernemingen prijzen hun aanbod veel te laag, zo blijkt uit onderzoek. Hoofdreden? Bij het bepalen van de prijs baseren ondernemers zich doorgaans op de kostprijs van hun product, waarbij ze een vaste winstmarge tellen. Toch is het rendabeler om bij het prijs zetten uit te gaan van de waarde en de waardering van het aanbod, voornamelijk gezien door de ogen van de (potentiële) klant.
Prijs je rijk is volledig gewijd aan prijs zetten. Het is een aanrader voor ondernemers die de prijspolitiek van leveranciers en concurrenten willen doorgronden, en die de knepen van een eigen rendabel prijsbeleid onder de knie willen krijgen. De vele tips en tricks zijn meteen toepasbaar in de praktijk. Ook studenten bedrijfsmanagement vinden in dit boek de nodige achtergrondinformatie om een inzicht te verwerven in hoe prijzen tot stand komen.
Negentig procent van de klanten beweert dat de prijs een van de belangrijkste elementen is bij hun aankoopbeslissing. Toch tonen observaties aan dat slechts weinigen bij de overweging die kopen voorafgaat, eff ectief rekening houden met de prijs. De kwaliteit (zowel objectieve als subjectieve) van het aanbod en de dienstverlening voor, tijdens en na aankopen vinden ze veel belangrijker als beslissingscriterium: het koppel ‘kwaliteit- Prijs’ nooit scheiden ...
Pieter De Smet put uit meer dan 30 jaar ervaring in communicatie en verkoop. Hij verdient zijn strepen in tal van organisaties en bedrijfssectoren, als consultant, trainer en woordvoerder. Hij doceert onder andere Product- & Prijsbeleid en Sales- en Accountmanagement aan de VIVES Hogeschool en is rechter in ondernemingszaken in de Ondernemingsrechtbank te Gent, afdeling Kortrijk.
Trefwoorden
prijsstrategie waardeprijzing ondernemerschap winstmaximalisatie verkopen marketing prijsperceptie rendement prijspsychologie klantwaarde klantbetrokkenheid prijscommunicatie prijselasticiteit prijsbeleid prijszetting klantenwaardebepaling waardepropositie prijsdifferentiatie economie prijs-kwaliteitverhouding prosumers verdienmodellen klantgerichtheid winstmarge
Trefwoorden
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht