Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Van MedeWerkers naar MedeMerkers

Internal branding in de praktijk (Heruitgave)

Specificaties
Paperback, 80 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2012
ISBN13: 9789491560279
Rubricering
Juridisch : Management
Boom 1e druk, 2012 9789491560279
Onderdeel van serie Communicatie memo
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Klanten baseren de keuze tussen merk A en merk B vooral op hun ervaringen. Een bedrijf dat zegt de goedkoopste te zijn, mag niet duurder uit de bus komen dan de concurrent. Een bedrijf dat beweert glashelder te zijn, mag zich nooit verstoppen achter ingewikkelde regels en voorwaarden.

In het ideale geval wordt het imago van een bedrijf van binnenuit gevormd en niet andersom. Medewerkers handelen in overeenstemming met uw merkwaarden. Bewust en onbewust. Elke ervaring die de klant met uw organisatie heeft, bevestigt het beeld van de dienst of het product.

Hoe krijgt u het merk in de genen van uw medewerkers? Door internal branding een wezenlijke rol te laten spelen in de bedrijfsvoering. Daarbij mag u nooit vergeten dat internal branding een proces is voor idealisten en volhouders. De business, communicatie en human resourcemanagement zijn zich constant bewust van hun rol en handelen er ook naar. Aan de hand van het verhaal van Interpolis schetst Saskia Barendse-Schijvens de successen én tegenslagen die de communicatieprofessional tegenkomt bij het opzetten van een internal branding-traject. Met heldere tips en leerpunten. Ook als de basis verandert door een fusie. Juist dan is het cruciaal dat alle medewerkers ook medemerkers zijn.

Specificaties

ISBN13:9789491560279
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:80
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:18-12-2012
Hoofdrubriek:Management

Over Saskia Barendse-Schijvens

Saskia Barendse-Schijvens (1970) is hoofd Interne Communicatie bij Interpolis.

Andere boeken door Saskia Barendse-Schijvens

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

I. De startfase. Hoe het begon, 1994 tot 2000
1. Noodzaak van verandering
2. Basis
3. Communicatie

II. De verdiepingsfase. 'Interpolis. Glashelder.', een forse ambitie, 2000 tot 2006
4. Paradox
5. Belofte
6. Activiteiten intern
7. Resultaat voor de klant

III. De versnellingsfase. De wereld draait door, 2007 en verder
8. Context verandert
9. Helder moment
10. Merkbeleving binnen het bedrijf

IV. Tot slot
11. Do's & don'ts van internal branding

Bronnen en inspiratie
Over de auteur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van MedeWerkers naar MedeMerkers