Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De kunst en het zakendoen

Wat ondernemers van succesvolle kunstenaars kunnen leren

Specificaties
E-book, 176 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Nieuw Amsterdam | 1e druk, 2013
ISBN13: 9789046815625
Rubricering
Juridisch :
Nieuw Amsterdam Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2013 9789046815625
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hoe gingen Michelangelo om met zijn concurrentie? Wat deed Rubens om een grotere klantenkring te krijgen? Grote namen uit de westerse kunstgeschiedenis, ze waren niet alleen bezig met het creëren van kunst maar ook met het scheppen van voorwaarden waardoor deze kon floreren. Willem de Kooning, Andy Warhol en Damien Hirst moesten concurrenten van zich afschudden, nadenken over de positionering van hun werk en zichzelf telkens vernieuwen om de consument te kunnen blijven verrassen en verwonderen.

Waarom kunst en commercie elkaar niet bijten
'De kunst en het zakendoen' zit vol verhalen over grote kunstenaars en de manieren waarop zij managers en ondernemers tot op de dag van vandaag kunnen inspireren.

Met bijdragen van Karel Ankerman, Harry Starren, Koen Kleijn, Lea van der Vinde, Peter van Duinen, Kees Keijer en Ernest Kurpershoek.

Specificaties

ISBN13:9789046815625
Trefwoorden:zakendoen, kunst
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Druk:1
Verschijningsdatum:12-4-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Over Koos de Wilt

Koos de Wilt is cultureel ondernemer. Hij is opgeleid als jurist, marketeer en kunsthistoricus en is actief als uitgever, bladenmaker, filmmaker, conceptontwikkelaar en publicist. Eerder was hij was directeur van diverse uitgeverijen en een culturele instelling. De Wilt is adviseur op gebied van media.

Andere boeken door Koos de Wilt

Inhoudsopgave

Voorwoord - door Boudewijn Poelmann
Inleiding - door Koos de Wilt

-Communicatie
-Innovatie I
-Concurrentie
-Strategie
-Vasthoudendheid
-Marketing
-Conjunctuur
-Kansen
-Unique sellingpoint
-Aanpassen
-Bureaucratie
-Innovatie II
-Tijd en plaats
-Nichemarketing
-Experimenteren
-Personal Branding
-Intuïtie

Geraadpleegde literatuur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kunst en het zakendoen