

Harry Starren (1955) studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Utrecht en politicologie/bestuurskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Harry Starren is algemeen directeur van de Baak, Management Centrum VNO-NCW. Daarnaast is hij actief als trainer, docent en adviseur, met name op het gebied van het management van professionele organisaties. Harry Starren was presentator van het TELEAC/NOT televisieprogramma Grootmeesters in Management. Van zijn hand verscheen een boek onder dezelfde titel. Hij presenteert tevens de 10-delige audio cd-reeks Hollandse Meesters in Management. Hij publiceerde daarna een tweede boek: De 21 geboden van modern leiderschap, dat hij samen schreef met Twan van de Kerkhof. Sinds een aantal jaar verzorgt hij een interviewprogramma voor BNR Nieuwsradio.
Meer over de auteursHollandse Meesters in Management: de ideeën van Giep Franzen over marketing, merken en reclame
Hoorcolleges over het werk van Nederlandse managementauteurs
Samenvatting
Giep Franzen werd door de lezers van twee vakbladen uitgeroepen tot reclameman van de twintigste eeuw. Die eretitel dankt de nestor van het reclamevak aan zijn grote betekenis voor het denken over commerciële communicatie en strategisch 'brand management'. In 1962 richtte Franzen samen met Nico Hey en Martin Veltman het beroemdste reclamebureau van Nederland op: fhv. Zijn eerste boek, 'Mensen, producten en reclame' gold jarenlang als standaardwerk. Sindsdien schreef hij een halve boekenplank vol over de effectiviteit van reclame en het merk.
Giep Franzen provoceert graag. Met zijn prikkelende uitspraken wil hij reclamemakers en adverteerders verleiden tot een gepassioneerder relatie met de wetenschap dan het verstandshuwelijk waarvan tot nu toe sprake is. Merkenbouwers laten zich volgens hem nog steeds liever leiden door intuïtie en creativiteit dan door effectief reclamemaken.
Specificaties
Over Ronald Buitenhuis
Over Marike van Zanten
Inhoudsopgave
2. Wie is Giep Franzen?
3. De geschiedenis van merken
4. De essentie van Brand Management
5. Het bouwen van een merkpersoonlijkheid
6. Merkenportfolio en merkarchitectuur
7. Hoe reclame echt werkt
8. Het 'Gesamkunstwerk'
9. De voorbeelden van Giep Franzen
10. Een karakterschets (door Harry Starren)
Extra: MS Word bestand met de integrale tekst
Duur: ± 65 minuten
Anderen die dit luisterboek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht