Hoofdstuk 3 t/m 11 geven uitleg hoe AI in de verschillende aspecten van Marketing gebruikt kan worden. Daarin wordt steeds het marketingconcept uitgelegd en een aantal bestaande applicaties genoemd.
De uitleg wordt echter nooit echt diepgaand. Sterne blijft steken op het niveau dat machine learning en AI op bijna mysterieuze wijze je marketingstrategie en uitvoering kunnen ondersteunen.
Mijn conclusie is dat dit boek zeer geschikt is voor studenten computerkunde die zicht willen krijgen op de inzet van AI in het marketingdomein. Zij krijgen met dit boek kennis van een groot aantal marketing werkgebieden en hoe zij daar iets aan bij kunnen dragen. Voor marketeers die hun eigen materie al kennen, biedt het boek te weinig diepgang. De overwegingen en acties die nodig zijn om AI concreet toe te passen krijgen weinig aandacht.
Over Ger van den Buijs
Ger van den Buijs is eigenaar van FiveDolphins.com, creatief denker en oplossingsontwerper. Daarnaast is hij spreker en auteur van Forget Reach, Start Selling.