Wanneer Judith aan het licht brengt dat haar baas Rupert bij het veilinghuis, ondeugdelijke handelingen pleegt bij de aan- en verkoop van schilderijen, wordt zij ontslagen. Zij vlucht samen met James, een rijke klant uit de club, naar Nice. Als zij daar, zich lavend tussen de rich and famous, op de fraudezaak stuit die haar uit Londen heeft doen vluchten, zint zij op zoete wraak... ‘Maestra’ kreeg al voor de lancering veel publiciteit en werd gepositioneerd als erotische thriller.
Op zich een aardig passend etiket. ‘Maestra’ bevat inderdaad, naast thrillerelementen, tevens een flinke portie seks. Nu ‘verkoopt’ seks over het algemeen goed; zo hebben wij kunnen constateren bij ‘Vijftig tinten grijs’, maar de erotische scenes in ‘Maestra’ bieden het boek geen werkelijke meerwaarde. Het voelt alsof de auteur geen keuze heeft kunnen of willen maken tussen een thriller en een erotisch verhaal. Hilton heeft haar hoofdpersoon Judith Rashleigh, op zich wel aardig gekarakteriseerd. Zij heeft haar hoofdpersoon meerdere gezichten gegeven, hetgeen enerzijds goed gevonden is, maar anderzijds ook verwart.
Van onzeker meisje vol onvervulde dromen ontpopt Rashleigh zich tot een femme fatale die krijgt wat ze wil. Deze ommekeer is naar mijn mening te groot. Ik miste verder met regelmaat nuances in het verhaal. Hierdoor is, wat mij betreft, het boek niet geloofwaardig en bovendien mist het samenhang. Kortom, ik ben gematigd enthousiast over dit debuut van L.S. Hilton.