Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hot Spots

Hotspots - Why Some Companies Buzz with Energy and Innovation - and Others Don't

Specificaties
Gebonden, 227 blz. | Engels
Prentice Hall | 1e druk, 2007
ISBN13: 9780273711469
Rubricering
Juridisch : Management
Prentice Hall 1e druk, 2007 9780273711469
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Waarom hebben sommige bedrijven en teams zoveel energie, innovatie en creativiteit in huis? Waarom komt deze gedrevenheid in de ene organisatie wel voor en in de andere niet? Hoe kunt u stilstand voorkomen en juist een concentratie van deze kenmerken stimuleren?

U weet het meteen wanneer u zich in een hot spot bevindt. U voelt zich actief en energiek. De atmosfeer is gevuld met ideeën en dynamische creativiteit. Hot spots bevinden zich in bedrijven en teams waar onverwachte samenwerking floreert met energie, productiviteit en opwinding als resultaat.

Dit nieuwe boek van managementgoeroe Lynda Gratton richt zich op dit verschijnsel. Het is gebaseerd op diepgaand onderzoek bij marktleiders zoals BP, Nokia, Adidas, Linux, Goldman Sachs en Unilever. Gratton onderzoekt de voorwaarden en omgeving die bevorderlijk is voor het creëren van hot spots. 'Hot Spots' biedt deze waardevolle hulpmiddelen om een hoger niveau van effectiviteit en productiviteit te bereiken.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780273711469
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:227
Uitgever:Prentice Hall
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Hot Spots
Hans van der Loo | 4 september 2007
Wel eens in een projectgroep of op een afdeling gewerkt waar de vonk was overgeslagen, waar een energieke en positieve stemming heerste en waar opwindende resultaten werden behaald? Zo ja, dan is de kans groot dat je hebt deelgenomen aan wat de Britse hoogleraar Lynda Gratton in haar gelijknamige boek aanduidt als ´Hot Spots´: een plek van intense samenwerking die gekenmerkt wordt door een hoge mate van positieve energie en die dientengevolge tot betere productieve en innovatieve prestaties leidt.
Lees verder

Over Lynda Gratton

Lynda Gratton is een internationaal gerespecteerde autoriteit op het gebeid van HRM-strategie. Op de London Business School coördineert zij de wereldberoemde managementtraining 'Human Resource Strategy in Transforming Organizations'. Gratton ideeën over personeelsstrategie hebben een grote invloed op managers wereldwijd. Haar boek 'Zingeving in strategie' is een klassieker onder HR-professionals en vormt een belangrijke basis van veel lijnmanagers.

Andere boeken door Lynda Gratton

Inhoudsopgave

Publisher's Acknowledgements
Preface
Introduction: Elements for Creating Hot Spots

1: Generating Extraordinary Energy
2: Hot Spots Burning Bright Across the World.
3: The First Element: A Cooperative Mindset
4: The Second Element: Boundary Spanning
5: The Third Element: Igniting Purpose
6: The Fourth Element: Productive Capacity
7: The Leader's role in Hot Spots
8: Designing for the Emergence of Hot Spots

Appendix A: Resources for Creating Hot Spots
Appendex B: Background to the Research on Hot Spots
Appendix C: Methodology of the Hot Spots Research
Notes
Index
About the author

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hot Spots