Internet Strategies
A corporate guide to exploiting the internet
Samenvatting
Het Internet begint steeds verder door te dringen in het zakelijke en privé-leven van mensen. Steeds meer mensen wagen de stap op het Internet en al ruim de helft van de mensen die actief zijn op het Internet heeft ook al eens iets gekocht via dit nieuwe kanaal. De verwachting is dat deze trend zich zal doorzetten. Ondernemingen zien zich dan ook gesteld voor de vraag hoe zij kunnen voldoen aan de nieuwe behoefte van de consument om via het Internet te kopen. Daarbij moeten een groot aantal opvattingen over succesvol management overboord worden gezet en worden vervangen door managementprincipes en strategieën die beter passen bij digitaal zakendoen. Het probleem daarbij is dat ondernemingen zowel de kool en de geit willen en moeten sparen: Zij kunnen hun bestaande activiteiten niet opofferen aan het Internet. In plaats daarvan moeten zij hun Internetactiviteiten een integraal onderdeel maken van de bestaande activiteiten. In 'Internet Strategies' laat Dick Stroud zien hoe ondernemingen een strategie kunnen ontwikkelen waarmee zij zichzelf een goede positie kunnen verwerven op het Internet, zonder de bestaande positie in gevaar te brengen.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht