Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Who's Your City?

How the creative economy is making where to live the most important dicision of your life

Specificaties
Gebonden, 382 blz. | Engels
Basic Books | 1e druk, 2008
ISBN13: 9780465003525
Rubricering
Hoofdrubriek : Economie
Juridisch : Management
Basic Books 1e druk, 2008 9780465003525
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Volgens Richard Florida is de wereld niet plat. De bewering dat we net zo makkelijk kunnen innoveren vanuit een chalet in de Alpen of een strandhuis aan de Spaanse costa's als op kantoor, gaat volgens hem niet op. De plaats wordt juist steeds relevanter. Waar we wonen bepaalt tot welke banen en carrière we toegang hebben, de mensen die we ontmoeten en de gekoppelde markten waarin we participeren.

'Who's Your City?' is het eerste boek dat steden over de hele wereld rangschikt naar levensstadia. Het tienstappenplan blijft beperkt tot de Amerikaanse situatie. In zijn totaliteit is het boek een fascinerende studie over het veranderen van de wereld; van macro-economie tot populaire culturen.

Specificaties

ISBN13:9780465003525
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:382
Uitgever:Basic Books
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

1. The question of where

Part I: Why place matters
2. Spiky world
3. Rise of the mega-region
4. The clustering force

Part II: The wealth of place
5. The mobile and the rooted
6. Where the brains are
7. Job-shift
8. Superstar cities

Part III: The geography of happiness
9. Shiny happy places
10. Beyond Maslow's city
11. Cities have personalities, too

Part IV: Where we live now
12. Three big moves
13. The young and the restless
14. Married with children
15. When the kids are gone

16. Place yourself

Acknowledgements
Appendices
Notes
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Who's Your City?