Go for Growth

Specificaties
Gebonden, 302 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 0e druk, 1996
ISBN13: 9780471132905
Rubricering
Juridisch : Management
John Wiley & Sons 0e druk, 1996 9780471132905
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Dit boek daagt managers die de stoute schoenen hebben aangetrokken, uit om aanhoudende groei en succes te genereren. Tomasko beschrijft 5 paden waarlangs bedrijven zich, ongeacht de situatie waarin zij zich bevinden, kunnen ontwikkelen. Deze 5 paden zijn: 1. De regels overtreden. Een bedrijfstak kan ontregeld worden door regels te overtreden en standaards te veranderen door innovatie, waardoor de oude manier van werken waardeloos wordt. 2. Het spel spelen. Bestaande behoeften in een groeimarkt moeten zo optimaal mogelijk vervuld worden. Bedrijven die zich hieraan committeren moeten de markt beter bedienen dan iedere concurrent. 3. De spelregels bepalen. Sommige bedrijven slagen erin de markt te domineren door de standaarden vast te stellen. Voorbeelden zijn Intel, Microsoft en Disney. 4. Specialiseren. Sommige bedrijven hebben geen concurrentie, omdat zij zich specialiseren in een marktniche, die geen enkel ander bedrijf kan bedienen. 5. Improvisatie. Als geen duidelijke strategie zich aftekent, kan een bedrijf een 'hit and run' strategie hanteren om te kijken waar de beste mogelijkheden liggen. Nadrukkelijk stelt Tomasko dat er niet een beste route is, die bedrijven kunnen volgen, maar dat zij de keuze hebben over de weg die zij willen bewandelen. Als een organisatie de uitgestippelde route gedisciplineerd bewandelt ontstaan er goede groeikansen en kan lange termijn succes behaald worden.

Specificaties

ISBN13:9780471132905
Trefwoorden:groeimanagement
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:302
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Part 1 Build, don't destroy
1 The Growth Imperative
2 Growth Isn't What It Used to Be
3 One Size Never Fits All

Part 2 The five paths
4 Breaking the Rules
5 Playing the Game
6 Making the Rules
7 Specializing
8 Improvising

Part 3 Sustain success
9 Keeping the Focus on Growth
10 Changing Course to Sustain Growth

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Go for Growth