Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Permission Marketing

Turning strangers into friends and friends into customers

Specificaties
Gebonden, 255 blz. | Engels
Simon & Schuster US | 1e druk, 1999
ISBN13: 9780684856360
Rubricering
Juridisch : Management
Simon & Schuster US 1e druk, 1999 9780684856360
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

Of het nu gaat om televisiereclame, direct mail of telemarketing, veel reclame leidt ons af van wat we doen en vormt een bron van irritatie. En aangezien irritatie geen goede basis vormt voor het opbouwen van een lange termijn relatie met klanten, wordt de effectiviteit van de traditionele marketingmethoden steeds lager. Seth Godin is dan ook van mening dat traditionele marketing, door hem aangeduid als interuptie-marketing, in de toekomst zal verdwijnen. Hij stelt daar een nieuw concept tegenover: permission marketing. Hierbij vormt de toestemming van de klant aan de leverancier om te mogen communiceren de basis van de relatie tussen de klant en onderneming. Door zich uitsluitend te richten op mensen die geïnteresseerd zijn in de producten en diensten van de onderneming en die ook hebben aangegeven hierover geïnformeerd te willen worden kan de effectiviteit van de marketinginspanningen enorm worden vergroot. Met permission-marketing kan dan ook actief gewerkt worden aan een lange termijn relatie met een klant, gebaseerd op vertrouwen. In 'Permission Marketing' beschrijft Godin vier vragen die centraal staan in de relatie met een klant:
1. Is iedere marketinginspanning gericht op een leerrelatie met de klant?
2. Is het communiceren op basis van toestemming verankerd in de klantendatabase?
3. Heeft de onderneming iets interessants te vertellen aan haar klanten?
4. Is de onderneming in staat de relatie met haar klanten voortdurend te verdiepen?
Op basis van diverse praktijkvoorbeelden laat Godin zien hoe permission marketing succesvol in praktijk kan worden gebracht.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780684856360
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:255
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Permission Marketing
Marcel Weber | 17 mei 2001
Reclame is een manier waarop marketeers consumenten willen overhalen om de hen aangeboden producten te kopen. Dat doen ze op een agressieve en zeer kostbare manier, nameljk door bij consumenten 'in te breken' in hun dagelijks handelen. Het werkt daarom nauwelijks meent de auteur. In deze moderne tijd van 'information overload' is er namelijk één schaars goed dat de consument zich niet laat afnemen en dat is tijd. Reclames zijn dieven van die tijd: ze vragen aandacht, vandaar dat de consument deze negeert. De enige manier waarop een marketeer kan slagen is als hij aangekondigd, op persoonlijke wijze en met relevante boodschappen bij de consument aanklopt. Dat is in het kort de essentie van permissie marketing in tegenstelling tot interruptiemarketing, aldus Seth Godin in dit boek.
Lees verder

Over Seth Godin

Seth Godin is de auteur van veel bekende bestsellers zoals Permission Marketing, Purple Cow en Tribes. Met zijn dagelijkse blog bereikt hij wereldwijd een miljoenenpubliek. Als initiatiefnemer van The Carbon Almanac Network heeft hij zich opgeworpen als een prominente voorvechter van maatregelen tegen klimaatverandering.

Andere boeken door Seth Godin

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Permission Marketing