Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hegarty over reclame

Een idee transformeren tot magie

Specificaties
Gebonden, 224 blz. | Nederlands
Unieboek | Het Spectrum | 1e druk, 2012
ISBN13: 9789000307067
Rubricering
Juridisch : Management
Unieboek | Het Spectrum 1e druk, 2012 9789000307067
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

John Hegarty, een van de creatiefste reclamemensen van dit moment, vertelt in 'Hegarty over reclame' wat nu een goed idee maakt, hoe u een succesvol merk kan creëren, wat de kunst van het pitchen van een idee is en waarom reclamebureaus ook in het tijdperk van nieuwe media succesvol kunnen blijven.

'Hegarty over reclame' zit vol met anekdotes en massa's boeiende en geestige adviezen, en het zal iedereen aanspreken in het creatieve spectrum: van degenen die in de reclame willen werken tot topmanagers die de kracht en waarde kennen van het verkopen van ideeën.

Specificaties

ISBN13:9789000307067
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:2-5-2012
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Hegarty over reclame
Mariska Fennema | 18 september 2012
John Hegarty, auteur van 'Hegarty over reclame', is van oorsprong een creative director en één van de oprichters van het bekende internationale reclamebureau BBH (Bartle Bogle Hegarty). De ondertitel van zijn boek luidt: 'Een idee transformeren tot magie', wat volgens de auteur het kenmerk is van het succesvolste werk van BBH. Dit boek is het verhaal over zijn loopbaan in de reclame met daarbij een reflectie op reclamecampagnes en de succesfactoren daarvan. Het biedt een interessante inkijk in de ontwikkeling van de reclamewereld vanaf circa de zeventiger jaren tot heden en zet de huidige ontwikkelingen in perspectief.
Lees verder

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel 1
1. Ideeën
2. Merken en doelgroepen
3. Reclamebureaus
4. De creative director
5. Klanten, briefings en de macht van het woord
6. Pitchen
7. Verhalen vertellen
8. Waarachtigheid en technologie

Deel 2
9. Van Benton & Bowles tot Goodge Street nr. 16
10. Saatchi & Saatchi
11. TBWH: een hele mond vol
12. BBH: een reclamebureau in een koffer
13. Eerst Levi's 501, daarna de wereld
14. Mondialisering en de geboorte van het micronetwerk
15. Na 28 jaar, 7 maanden en 3 dagen
16. Hoe het reclamevak mij aan de drank bracht

Dankwoord
Register

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hegarty over reclame