Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Shared Service Centers

Klanten en SSC, alleen samen beter

Specificaties
Ingenaaid, 84 blz. | Nederlands
Lefebvre Sdu | 1e druk, 2008
ISBN13: 9789012124027
Rubricering
Juridisch : Management
Lefebvre Sdu 1e druk, 2008 9789012124027
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

SSC's zijn binnen het Nederlandse bedrijfsleven en publieke organisaties inmiddels niet meer weg te denken. Ook al zijn SSC's de status van hype voorbij, het aantal groeit nog steeds en er blijven vele verbeteringen mogelijk. Zo wordt nog steeds gezocht naar de juiste invoering van het concept. In deze fase ontstaan ook vragen als: Is het huidige shared service-concept aan het eind van zijn levenscyclus gekomen? En zo ja, wat moet er anders? Zijn er verschillen tussen de publieke en private sector? En waarom neemt het aantal SSC's nog steeds toe?

Interessante vragen genoeg om de balans op te maken. Daarom zijn in de afgelopen twee jaren wederom drie onderzoeken uitgevoerd. Middels enquêtes, case studies en interviews zijn nu vooral operationele SSC's onderzocht in de publieke en private sector in Nederland. Welke drijfveren lagen er ten grondslag aan de vorming van het SSC en zijn deze nog relevant? Welke hindernissen zijn organisaties tegengekomen tijdens de invoering? Is er een business case gemaakt en wordt er ook daadwerkelijk gekeken of deze in de praktijk gerealiseerd is? En misschien wel het belangrijkst: wat vinden de klanten eigenlijk van het SSC? En welke uitdagingen en ontwikkelpunten voor SSC's liggen er volgens hen nog?

Met dit boek geeft Atos Consulting aan dat de vorming van SSC's een goede ontwikkeling is die moet worden doorgezet, omdat SSC's bijdragen aan de effectiviteit en efficiëntie van organisaties. Het is in het bijzonder de uitdaging voor SSC's om eigen processen daadwerkelijk te integreren met de klantprocessen en daarmee te komen tot echt tevreden klanten. Naast enkele van deze belangrijke bevindingen en conclusies worden in dit boek ook de projectaanpak en toekomstvisie nader beschreven.

Specificaties

ISBN13:9789012124027
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:84
Uitgever:Lefebvre Sdu
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Shared Service Centers
Annelies Bakelaar | 13 mei 2008
In dit dunne boekwerkje concentreren de auteurs zich op bevindingen van het management en de klanten van zowel publieke als private SSC's. Het leveren van kwalitatieve services tegen een goede prijs is en blijft één van de belangrijkste motieven voor het opzetten van een SSC. Dit kleine, maar handzame en praktische boek is toegankelijk geschreven, bevat precies het juiste aantal pagina's om het boek in één keer uit te kunnen lezen. Heerlijk, eindelijk een praktisch managementboek over de ontwikkeling van SSC's zonder teveel woorden.
Lees verder

Inhoudsopgave

Samenvatting

1. Tevredenheid
2. Mobilisatie, drijfveren en hindernissen
3. Haalbaarheid en ontwerp
4. Migratie
5. Succesfactoren en knelpunten bij de migratie
6. Doorontwikkeling van het shared service center
7. Conclusies en toekomstvisie

Over de auteurs
Bijdragen

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Shared Service Centers