Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Corporate Performance Management

Sturen in een dynamische markt

Specificaties
Paperback, 141 blz. | Nederlands
Boom | 0e druk, 2004
ISBN13: 9789013011760
Rubricering
Juridisch : Management
Boom 0e druk, 2004 9789013011760
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

'Corporate Performance Management' (CPM), ofwel prestatiemanagement, is een breed onderwerp en het inrichten ervan is dan ook niet eenvoudig. Ondernemingen ervaren steeds meer dat sturen in een dynamische en veranderlijke markt hogere eisen stelt aan het prestatiemanagementsysteem. Ze zijn naarstig op zoek naar verbeteringen, zodat de organisatie beter en sneller is geïnformeerd en wendbaarder kan reageren op veranderingen. Om succes te garanderen moeten vraagstukken worden beantwoord op het gebied van stuurinformatie, managementmethodes, integratie van processen en de inzet van ICT.

Peter van Geelen geeft de lezer een totaaloverzicht van corporate performance management. Wat houdt het in? Waarom maakt het zo'n stormachtige ontwikkeling door? Hoe staat het in relatie tot managementmethodes zoals de balanced scorecard, het INK-model en beyond budgeting? Wat doen best practices? Hoe richt ik het in? Dit boek geeft op een concrete en heldere manier weer waar u op moet letten zodat u ook een CPM-systeem van wereldklasse kunt creëren.

Specificaties

ISBN13:9789013011760
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:141
Uitgever:Boom
Druk:0
Verschijningsdatum:3-9-2013
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Corporate Performance Management
Leo Kerklaan | 11 oktober 2004
Alweer een boek over performance management, was de eerste gedachte toen ik 'Corporate Perfomance Management' van Peter Geelen onder ogen kreeg. Meteen schoot het door mij heen dat deze gedachte helemaal niet juist was. Er zijn wel veel mensen met het onderwerp bezig, maar er zijn maar weinig Nederlandse boeken over dit onderwerp. Het boek is mooi compact gebleven; dat nodigt in elk geval uit tot lezen. Bij het lezen van het voorwoord en het eerste doorbladeren proef je onmiddellijk dat Geelen van een praktische aanpak houdt. De volgende conclusie die zich opdringt is dat hij in het boek een wel heel belangrijke vraag wordt beantwoord, namelijk: hoe zorgen we ervoor dat performance management wordt geïntegreerd in de planning- en controlcyclus?
Lees verder

Over Peter Geelen

Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management®-methode (iPM). Het is zijn ambitie om het eilanddenken bij organisaties te doorbreken door ze vanuit het gezichtspunt van klanten te laten samenwerken. Samen met zijn team perfectioneerde hij het iPM-gedachtegoed tot een succesvolle methode voor ketensamenwerking en -sturing. Peter is auteur van verschillende boeken, waaronder KPI’s die wél werken (2016). Hij is gastdocent aan de Universiteit Maastricht en een veelgevraagd spreker.

Andere boeken door Peter Geelen

Inhoudsopgave

Voorwoord

Ten geleide

1. De kracht van strategie is haar uitvoering
2. Ontwikkel een eenduidig besturingsmodel
3. Vertaal strategie in acties
4. Creëer een dynamisch planningsproces
5. Geef toegang tot relevante stuurinformatie
6. Beoordeel prestaties systematisch
7. Beloon mensen voor hun prestaties
8. Maak optimaal gebruik van ICT
9. De bouwstenen toegepast

Literatuur

Over de auteur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate Performance Management