Lees verder


Guido Valkeneers is psycholoog en econoom. Hij doceerde decennialang arbeids- en organisatiepsychologie, consumentenpsychologie en statistiek aan de Thomas More-hogeschool in Antwerpen. Hij is auteur van meerdere succesvolle handboeken die gebruikt worden in bacheloropleidingen binnen de gedragswetenschappen en economisch georiënteerde richtingen.
Meer over de auteursHoe verloopt het beslissingsproces?
Waarom koop je vaak zonder veel na te denken?
Hoe beïnvloeden marketeers ongemerkt je koopgedrag?
Consumenten nemen dagelijks talloze beslissingen, vaak zonder er bewust over na te denken. Terwijl sommige aankopen rationeel worden overwogen, worden de meeste keuzes bepaald door gewoontes, emoties en sociale invloeden. Dit boek biedt een diepgaand inzicht in consumentengedrag en de psychologische processen achter koopbeslissingen.
Consumentenpsychologie. De essentie verkent hoe consumenten producten en diensten waarnemen, welke drijfveren hun koopgedrag beïnvloeden en hoe gewoontes zich ontwikkelen. Het laat zien hoe cognitieve heuristieken en emoties een doorslaggevende rol spelen bij aankoopbeslissingen.
Met praktische toepassingen in marketing en communicatie biedt dit boek inzicht in hoe consumenten beïnvloed worden door sociale en culturele factoren. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de impact van digitalisering en duurzaamheid op toekomstig consumentengedrag.
Dit boek heeft een AI Companion: jouw slimme studiepartner die altijd beschikbaar is en je helpt om het beste uit dit boek te halen.
consumentenpsychologie koopgedrag psychologie beslissingsproces marketing heuristieken onbewuste beslissingen consumentengedrag emoties gewoontegedrag sociale invloed beïnvloedingstechnieken communicatie perceptie duurzaamheid merkbeleving cognitieve processen drijfveren digitalisering rationele besluitvorming culturele factoren beslissingsheuristieken productperceptie marketingcommunicatie loyaliteit gedragseconomie neuromarketing beslissingsomgeving klantreis
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books