Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Psychologie Consumentenpsychologie
Consumentenpsychologie
Consumentenpsychologie
Guido Valkeneers

Guido Valkeneers is psycholoog en econoom. Hij doceerde decennialang arbeids- en organisatiepsychologie, consumentenpsychologie en statistiek aan de Thomas More-hogeschool in Antwerpen. Hij is auteur van meerdere succesvolle handboeken die gebruikt worden in bacheloropleidingen binnen de gedragswetenschappen en economisch georiënteerde richtingen. 

Meer over de auteurs
E-book
Guido Valkeneers, Wannes Heirman, Olaf Spittaels, Tom Vandooren e.a.

Consumentenpsychologie

De essentie

Specificaties
E-book, 416 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Lannoo Campus | e druk, 2025
ISBN13: 9789020972016
Rubricering
Hoofdrubriek : Psychologie
Juridisch :
Lannoo Campus Epub met watermerkbeveiliging e druk, 2025 9789020972016
Paperback | NL € 44,99 E-book | NL € 33,99
33,99
In winkelwagen
Direct te downloaden
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur

Samenvatting

Hoe verloopt het beslissingsproces?
Waarom koop je vaak zonder veel na te denken?
Hoe beïnvloeden marketeers ongemerkt je koopgedrag?

Consumenten nemen dagelijks talloze beslissingen, vaak zonder er bewust over na te denken. Terwijl sommige aankopen rationeel worden overwogen, worden de meeste keuzes bepaald door gewoontes, emoties en sociale invloeden. Dit boek biedt een diepgaand inzicht in consumentengedrag en de psychologische processen achter koopbeslissingen.

Consumentenpsychologie. De essentie verkent hoe consumenten producten en diensten waarnemen, welke drijfveren hun koopgedrag beïnvloeden en hoe gewoontes zich ontwikkelen. Het laat zien hoe cognitieve heuristieken en emoties een doorslaggevende rol spelen bij aankoopbeslissingen.

Met praktische toepassingen in marketing en communicatie biedt dit boek inzicht in hoe consumenten beïnvloed worden door sociale en culturele factoren. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de impact van digitalisering en duurzaamheid op toekomstig consumentengedrag.

 

Dit boek heeft een AI Companion: jouw slimme studiepartner die altijd beschikbaar is en je helpt om het beste uit dit boek te halen.

Trefwoorden

consumentenpsychologie   koopgedrag   psychologie   beslissingsproces   marketing   heuristieken   onbewuste beslissingen   consumentengedrag   emoties   gewoontegedrag   sociale invloed   beïnvloedingstechnieken   communicatie   perceptie   duurzaamheid   merkbeleving   cognitieve processen   drijfveren   digitalisering   rationele besluitvorming   culturele factoren   beslissingsheuristieken   productperceptie   marketingcommunicatie   loyaliteit   gedragseconomie   neuromarketing   beslissingsomgeving   klantreis  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789020972016
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:416
Uitgever:Lannoo Campus
Verschijningsdatum:20-5-2025
Hoofdrubriek:Psychologie

Expertrecensies (1)

recensie
Consumentenpsychologie - ‘Degelijk en grondig werk’
Peter de Roode | 10 juli 2025
Consumentenpsychologie is meer dan alleen koopgedrag, betogen Valkeneers en collega-auteurs in het lijvige handboek ‘Consumentenpsychologie’. Ze bieden een breed en diepgaand perspectief op de drijfveren van de consument, met inzichten die relevant zijn voor marketeers én beleidsmakers. In zijn recensie bespreekt Peter de Roode de rijkdom en toepasbaarheid van dit werk.
Lees verder

Over Guido Valkeneers

Guido Valkeneers is psycholoog en econoom. Hij doceerde decennialang arbeids- en organisatiepsychologie, consumentenpsychologie en statistiek aan de Thomas More-hogeschool in Antwerpen. Hij is auteur van meerdere succesvolle handboeken die gebruikt worden in bacheloropleidingen binnen de gedragswetenschappen en economisch georiënteerde richtingen. 

Andere boeken door Guido Valkeneers

Bekijk alle boeken

Over Wannes Heirman

Wannes Heirman doceert consumentenpsychologie aan de AP Hogeschool Antwerpen en is tevens gastdocent aan de Universiteit Antwerpen.

Andere boeken door Wannes Heirman

Bekijk alle boeken

Over Olaf Spittaels

Olaf Spittaels is communicatiepsycholoog en docent consumentenpsychologie aan AP Hogeschool Antwerpen.

Andere boeken door Olaf Spittaels

Bekijk alle boeken

Over Tom Vandooren

Tom Vandooren is docent, auteur en consultant met een passie voor klantgerichtheid en organisatieontwikkeling in de socialprofitsector. Hij doceert aan Arteveldehogeschool (Gent, BE) en ondersteunt zorg- en welzijnsorganisaties bij het versterken van hun servicecultuur en strategische ontwikkeling.

Andere boeken door Tom Vandooren

Bekijk alle boeken

Anderen die dit kochten, kochten ook

  • Je hebt het niet, je doet het
    Edwin Selij
    Je hebt het niet, je doet het
    € 21,99
  • Breek je vrij!
    Edwin Selij
    Breek je vrij!
    € 21,99
  • Het tienerbrein
    Jelle Jolles
    Het tienerbrein
    € 21,99
  • Veranderen voor luie mensen
    Paul Smit
    Veranderen voor luie mensen
    € 24,99
  • Als alle breinen werken
    Saskia Schepers
    Als alle breinen werken
    € 24,99
  • Omringd door idioten
    Thomas Erikson
    Omringd door idioten
    € 15,00

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

    Personen

      Trefwoorden

        Consumentenpsychologie

        Consumentenpsychologie
        Guido Valkeneers , Wannes Heirman , Olaf Spittaels , Tom Vandooren
        /
        loader
        Recensiebeleid
        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Consumentenpsychologie

        Verwijder uw beoordeling