Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Schoolboeken Learning how to teach in higher education
Learning how to teach in higher education
Linda van der Grijspaarde

Linda van der Grijspaarde is zelfstandig onderwijskundig adviseur (Van der Grijspaarde Onderwijsadvies).

Meer over de auteurs
Linda van der Grijspaarde, Ton Kallenberg, Gerard Baars

Learning how to teach in higher education

Specificaties
Paperback, 448 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789024448678
Rubricering
Hoofdrubriek : Schoolboeken
Juridisch :
Boom 1e druk, 2022 9789024448678
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
61,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

‘Learning How to Teach in Higher Education’ focuses on the daily practice of teachers in higher education. Even though their role is changing, teachers are crucial for students. After all, it is up to the instructor to shape teaching in such a way that students achieve maximum learning outcomes.

‘Learning How to Teach in Higher Education’ is intended for beginning teachers in higher education, but it is also an excellent reference work for more experienced teachers who are looking for practical tips or a theoretical foundation.

The book covers four themes:
1. How do students learn?
2. What should students learn and how do they demonstrate it?
3. How do students reach the desired final level?
4. The evaluation and development of education.

The focus is on campus-based education; the interaction between teachers and students in a physical environment. There is also ample attention to online and/or blended forms of education. Using examples, diagrams, models and skills sheets, the authors provide direct support for questions from everyday teaching practice.

The book can be used in professionalization courses and learning paths for teachers, examiners, and student advisors in higher education, such as the Basic and Senior Teaching Qualification (BKO, BDB, SKO in Dutch), the Basic and Senior Qualification for Examiners (the BKE and SKE in Dutch), and the Basic and Senior Qualification for Study Advisers (the BKS and SKS in Dutch).

Trefwoorden

onderwijs   didactiek   hoger onderwijs   toetsing   doceren   leerdoelen   werkvormen   studentbegeleiding   onderwijskwaliteit   docentprofessionalisering   onderwijsinnovatie   leerproces   leerstijlen   studiesucces   blended learning   leeractiviteiten   onderwijsfuncties   feedback   studiemateriaal   onderwijsontwerp   onderwijsevaluatie   coaching   studentverschillen   groepswerk   plagiaatpreventie   digitale toetsing   kwaliteitszorg   docentkwaliteit   leervermogen   interactieve werkvormen  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024448678
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:448
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:21-6-2022
Hoofdrubriek:Schoolboeken

Over Linda van der Grijspaarde

Linda van der Grijspaarde is zelfstandig onderwijskundig adviseur (Van der Grijspaarde Onderwijsadvies). Haar expertise ligt vooral op de gebieden kwaliteitszorg en accreditatie, onderwijsvernieuwing en docentprofessionalisering in het hoger onderwijs.

Andere boeken door Linda van der Grijspaarde

Bekijk alle boeken

Over Ton Kallenberg

Ton Kallenberg is director education and studentaffairs aan de Faculteit der Geesteswetenschappen van de Universiteit van Leiden. Zijn voornaamste expertisegebieden zijn kwaliteitszorg en accreditatie, onderwijsvernieuwing, universitaire didactiek en docentprofessionalisering. Daarnaast verricht hij onderzoek naar bestuur, beleid en organisatorische processen in het hoger onderwijs.

Andere boeken door Ton Kallenberg

Bekijk alle boeken

Over Gerard Baars

Gerard Baars is directeur van het Risbo aan de Erasmus Universiteit. Zijn voornaamste expertisegebieden zijn onderzoek naar studiesucces in het hoger onderwijs en het didactisch gebruik van ICT in het hoger onderwijs.

Andere boeken door Gerard Baars

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Introduction 13

Theme 1 How do students learn? 17

1 Learning, remembering, and learning activities 19
1.1 Why student learning? 19
1.2 Learning and remembering 19
1.3 Remembering and memory 23
1.4 Learning activities 26

2 Differences between students 31
2.1 Why differences between students? 31
2.2 Ability to manage learning 39
2.3 Ability to learn in depth 40
2.4 Learning styles 41

3 Teaching activities 51
3.1 Why teach? 51
3.2 Different functions of education 51
3.3 Relation between teaching functions and teaching activities 53
3.4 Cognitive teaching activities 55
3.5 Affective teaching activities 59
3.6 Regulatory teaching activities 61
3.7 Directing the learning process 65
3.8 Dealing with student differences 71

4 Increasing study success 75
4.1 Why increase study success? 75
4.2 The quality of the teacher 76
4.3 Characteristics of the training 80

Theme 2 What should students learn and how do they demonstrate it? 107

5 Setting learning objectives 109
5.1 Why set learning objectives? 109
5.2 Coherence 110
5.3 What functions do learning objectives have? 112
5.4 What types of educational objectives can we distinguish? 113
5.5 Into which categories can we divide knowledge? 116
5.6 Into which categories can we divide skills? 118
5.7 What are the components of a concrete learning objective? 125

6 Testing and assessment 129
6.1 Why test and assess? 129
6.2 Functions of testing and assessment 129
6.3 Choosing a test format 131
6.4 Forms of testing 137
6.5 Quality of testing and assessment 150
6.6 Requirements for an assessment 151
6.7 Developing a test 154
6.8 Digital tests 161
6.9 Preventing plagiarism 165

Theme 3 How do students reach the desired final level? 207

7 Didactic methods 209
7.1 What should you consider when selecting teaching methods? 209
7.2 The didactic educational concept of the programme 211
7.3 Teaching methods at the start of the unit of study 234
7.4 Teacher-driven teaching methods 236
7.5 Interactive teaching methods 251
7.6 Forms of assignment 258
7.7 Forms of play 266
7.8 Group work 267

8 Selecting material 271
8.1 Who selects the learning material (content)? 271
8.2 Content-oriented curriculum selection by the teacher: a structured approach 273
8.3 Assessing and using existing learning materials 280
8.4 Allowing students to search, select and evaluate the subject matter 284

9 Guiding students 287
9.1 Why supervise students? 287
9.2 Intensity and style of guidance 288
9.3 Giving feedback to students and receiving feedback from students 290
9.4 Coaching of students 295
9.5 Guiding students in specific educational activities 297

Theme 4 Evaluation and further development 369

10 Examining and improving the quality of education 371
10.1 Why collect information on the quality of education? 371
10.2 What information on the quality of education is important? 372
10.3 Students’ opinions as an indicator of the quality of education 374
10.4 Reflecting on your own performance 376
10.5 The evaluation process 382
10.6 Position in the system of (external) quality assurance 386

11 Continuous improvement of your education (innovating) 391
11.1 Why continuous improvement of your education? 391
11.2 The importance of teacher professionalisation 392
11.3 Forms of teacher professionalisation 396
11.4 Innovating your teaching 401

Literature 419
Index 429
About the authors 432

Vaak samen gekocht

Learning how to teach in higher education
Coachen op de zes rollen van de leraar
96,-
Prijs voor beide

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Ons mbo het werboek
    Golan Miss G Muhyaldin
    Ons mbo het werboek
    € 10,00
  • Coaching en reflectie in de klas
    Robert J. Marzano
    Coaching en reflectie in de klas
    € 49,00
  • Werken aan verantwoordelijk gedrag
    Spencer Kagan
    Werken aan verantwoordelijk gedrag
    € 56,00
  • Schoolweigering
    Nele van Driessche
    Schoolweigering
    € 26,00
  • Dr. Spock's Baby and Child Care, 10th edition
    Benjamin Spock
    Dr. Spock's Baby and Child Care, 10th edition
    € 28,95

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Learning how to teach in higher education

        Learning how to teach in higher education
        Linda van der Grijspaarde , Ton Kallenberg , Gerard Baars
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Learning how to teach in higher education

        Verwijder uw beoordeling