Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het omslagpunt

Hoe kleine dingen een groot verschil uitmaken

Specificaties
Paperback, 240 blz. | Nederlands
2e hands artikel | 1e druk, 2001
ISBN13: 9789025413392
Rubricering
Juridisch : Management
2e hands artikel 1e druk, 2001 9789025413392
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Waarom daalde de criminaliteit in New York zo sterk halverwege de jaren negentig? Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer jongeren roken terwijl iedereen weet dat het de gezondheid schaadt? Waarom is een televisieprogramma als Sesamstraat zo goed om kinderen te leren lezen?

Malcolm Gladwell onderzoekt waarom grote veranderingen in de samenleving vaak zo plotseling en onverwacht zijn. Ideeën, gedragingen, meningen en producten verspreiden zich als een ziekte. Zoals een zieke een griepepidemie kan starten, zo kan een graffitimaker de criminaliteit verhogen of een tevreden klant de lege tafels in een restaurant vullen. Het moment dat zo'n 'sociale epidemie' begint is het omslagpunt. Gladwell beschrijft het soort persoonlijkheden die natuurlijke trendsetters zijn, de mensen achter het fenomeen mond-tot-mondreclame. Hij analyseert modetrends, roken en direct mail en bezoekt een religieuze commune, een succesvol hightechbedrijf en een van de meest invloedrijke marketingmensen om uit te leggen hoe een sociale epidemie begint en wordt voortgezet. 'Het omslagpunt' is een intellectueel avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe ideeën. Het is een kaart voor verandering met een hoopvolle boodschap: een creatieve persoon kan de wereld veranderen.

Specificaties

ISBN13:9789025413392
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Het omslagpunt
Harold Janssen | 14 juni 2001
De kunst van de kleinst mogelijke ingreep 'Misschien maakt de wereld om je heen een onbeweeglijke, onverbiddelijke indruk. Maar zo is het niet. Door de lichtste druk - op de juiste plaats - kan ze volledig veranderen.'
Lees verder

Over Malcolm Gladwell

Malcolm Gladwell is vaste medewerker bij The New Yorker. In 2002 verscheen van hem 'Het beslissende moment'. 'Intuïtie' stond wekenlang op de eerste plaats van de Amerikaanse bestsellerlijsten.

Andere boeken door Malcolm Gladwell

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Epidemieën: drie regels
2. De Wet van Enkelingen: Verbinders, Kenners en Verkopers
3. De Beklijvende Factor: Sesamstraat, Blue's Clues en het educatieve virus
4. De Kracht van de Context (deel een); Bernie Goetz en de opkomst en neergang van de misdaad in New York City
5. De kracht van de Context (deel 2): het magische getal Honderdvijftig
6. Een casestudy: geruchten, schoenen en de kracht van vertalers
7. Een casestudy: zelfmoord, roken en de zoektocht naar de niet verslavende sigaret
8. Conclusie: baken precies af wat je wilt doen, neem de proef op de som en vertrouw op de resultaten

Notenmix

Dankbetuigingen

Register

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het omslagpunt