Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Gekte.com

De internetgekte in Nederland en de terugkeer van het gezond verstand

Specificaties
Paperback, 287 blz. | Nederlands
Uitgeverij Contact | 0e druk, 2003
ISBN13: 9789025415488
Rubricering
Uitgeverij Contact 0e druk, 2003 9789025415488
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Internet is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Steeds meer gezinnen kunnen het Internet op, en ze doen dat ook. De bel-uren bij KPN nemen gestaag toe. De grote banken stoppen met papieren overschrijvingen, hun klanten moeten telebankieren. E-mail checken is een gewoonte geworden. Het laatste nieuws leest u het eerst op Internet. Sites met interactieve erotiek verdienen goud en Wehkamp verkoopt al 20 procent van zijn totale omzet via het wereldwijde web. Profijtelijk dus.

De gekte is echter voorbij en gezond verstand voert weer de boventoon. Het doek is gevallen voor jonge CEO's met exorbitante salarissen, krankzinnig hoog gewaardeerde ondernemingen en spectaculaire beursintroducties. Peter van Dijk en Erik-Jan Gelink hebben de internethype meegemaakt, van Dijk als hoofdredacteur en als directeur bij krantenuitgever PCM en Gelink als zelfstandig interim-manager bij diverse internetbedrijven. Zij beleefden de gekte nog een keer door gesprekken met meer dan 60 pioniers, gelukszoekers, gokkers, miljonairs, bedrijvenbouwers, slachtoffers, analisten, durfkapitalisten, journalisten, professoren, directeuren van grote en kleine bedrijven, profiteurs en adviseurs.

Dit boek maakt duidelijk wat het Internet ons de afgelopen tien jaar gebracht heeft en nog zal brengen, wie er rijk en arm van geworden is en bovenal waarom Internet niet meer uit ons leven weg te denken is.

Specificaties

ISBN13:9789025415488
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:287
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Gekte.com
Remko van der Honing | 4 januari 2004
Nog maar een paar geleden kenden we het fenomeen, internetgekte. Elk bedrijf moest miljoenen investeren in internet en via beursgangen overstegen kleine bedrijfjes in de nieuwe economie de multinationals uit de oude economie. Alle ontwikkelingen uit de beginperiode van internet en de ontstane hype zijn beschreven in het boek met de toepasselijke titel 'Gekte.com'.
Lees verder

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Een lange geschiedenis
2. De eerste ondernemers
3. De nieuwe economie
4. Goeroes en geld
5. Hebzucht
6. Fiasco op het Damrak
7. Winnaars en verliezers
8. De komende jaren

Literatuur
Personenregister
Zakenregister

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gekte.com