Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Veranderen met resultaat

Specificaties
Paperback, 100 blz. | Nederlands
Boom | 0e druk, 1998
ISBN13: 9789026725371
Rubricering
Juridisch : Management
Boom 0e druk, 1998 9789026725371
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Veranderen is een zoekproces. Ingrijpende veranderingen in organisaties leveren dan ook veel vragen op zoals: wat willen we precies veranderen? Hoe kunnen we het veranderingsproces in de hand houden en een toekomstvisie ontwikkelen? En vooral hoe krijgen we onze mensen mee?Deze en andere vragen komen in dit werkboek uitgebreid aan de orde. U kunt dit werkboek gebruiken als checklist om na te gaan of u geen belangrijke zaken over het hoofd heeft gezien. Daarnaast doen de auteurs diverse suggesties hoe u deze open plekken en vragen in uw eigen situatie kunt oplossen.
'Veranderen met resultaat' is bedoeld voor diegenen die het initiatief hebben genomen voor zo'n traject en/of er verantwoordelijk voor zijn. Zij zullen in dit werkboek een praktische handleiding vinden. Het kan zijn dat u voor aanvang van een veranderingsopgave behoefte heeft aan meer informatie. Met name ten aanzien van de vraag 'Hoe pak je dat aan?' zult u hier ideeën en suggesties aantreffen. Misschien bent u al aan een veranderingstraject begonnen en dreigt er een aantal zaken niet naar wens te verlopen. In dat geval zult u er met deze handleiding er snel achter komen waar de schoen wringt en hoe u daar iets aankunt doen.

Specificaties

ISBN13:9789026725371
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:100
Uitgever:Boom
Druk:0
Verschijningsdatum:22-12-2010
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding
2. De verandering: verkenning
3. Het veranderingstraject in stappen

Stappen
1. Probleemstelling vaststellen
2. Visie ontwikkelen
3. Gewenste situatie bepalen
4. De huidige situatie beschrijven
5. Veranderingsstrategie ontwerpen
6. Planning maken
7. Invoeren van de verandering
8. Bestendigen van de verandering

4. Kritische succesfactoren

Literatuur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Veranderen met resultaat