Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting

Merkenmoe

Hoe ik leerde leven zonder logo's

Specificaties
Paperback, 302 blz. | Nederlands
J.M. Meulenhoff | 1e druk, 2008
ISBN13: 9789029078818
Rubricering
Hoofdrubriek : Economie
Juridisch : Management
J.M. Meulenhoff 1e druk, 2008 9789029078818
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

Wat doet u als u op een ochtend wakker wordt en inziet dat uw leven afhangt van alles wat cool en trendy is en dat uw identiteit en denkbeelden zijn gebaseerd op een hiërarchie van merken? Neil Boorman vond het een schokkend inzicht en wilde van zijn merkenverslaving af. Op 17 september 2006 verbrandde hij op een plein in Londen in een groot vreugdevuur al zijn merkspullen: zijn Lacoste-shirts, zijn Adidas-schoenen en zijn Raf Simmons-bomberjack. Alles ging op de grote stapel. En wat niet brandde vernielde hij met een grote moker.

Maar Boorman beschrijft niet alleen op een ontwapenend openhartige manier zijn eigen merkenverslaving en zijn pogingen om af te kicken. Hij vraagt zich ook af of je tegenwoordig überhaupt zonder merkspullen een normaal leven kunt leiden en legt de sociale, historische, economische en psychologische achtergronden van de huidige merkengekte bloot.

'Merkenmoe' is een persoonlijke en hilarische kritiek op het moderne consumentisme.

Specificaties

ISBN13:9789029078818
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:302
Druk:1
Verschijningsdatum:10-4-2008
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (2)

recensie
Merkenmoe
Maria Genova | 15 oktober 2009
Merken spelen een grote rol in ons leven. Te groot, vinden sommigen. De Britse schrijver Neil Boorman onderzoekt in het boek 'Merkenmoe; hoe ik leerde leven zonder logo's' zijn afhankelijkheid van merken en de mechanismen die bedrijven gebruiken om klanten tot een aankoop te verleiden. Hierbij gaat hij bijzonder rigoureus te werk: hij verbrandt alle merkartikelen die hij in de loop der jaren heeft verzameld en probeert ze door merkloze spullen te vervangen.
Lees verder
recensie
Merkenmoe
Jolanda Thelosen | 22 september 2009
Neil Boorman is merkenverslaafd! Tijdens het schrijven van 'Merkenmoe' komt hij tot de ontdekking dat merkproducten zijn leven bepalen. Hij gaat rigoureus te werk en is van plan al zijn merkproducten te verbranden. In zijn boek vertelt hij over zijn emoties tijdens het bewustwordingsproces en over het 'afkicken' van merken. Dit boek maakt u bewust van de invloed van merken op uw leven, maar maakt af en toe ook wat moe door de afhankelijkheid van merken op de auteur.
Lees verder

Over Neil Boorman

Neil Boorman is schrijver, journalist en muziekpromotor. Hij was hoofdredacteur van het stijlmagazine Sleazenation, schreef life style-columns voor The Guardian en gaf later zijn eigen stijlmagazine uit: Good for Nothing. Hij was merkconsultant voor bedrijven als Smirnoff, Nokia, Adidas, Nike en Diesel.

Andere boeken door Neil Boorman

Inhoudsopgave

17 september 2006
Ervoor
Aftellen
Dag van het vreugdevuur
Na het vreugdevuur
Epiloog

Noten
Biografieën
Literatuurlijst
Dankwoord

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Merkenmoe