Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De waarde van informatie

Een holistische benadering voor organisatie en samenleving

Specificaties
Paperback, 198 blz. | Nederlands
Financial Times | 0e druk, 2000
ISBN13: 9789043003667
Rubricering
Juridisch : Management
Financial Times 0e druk, 2000 9789043003667
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Jarenlang hebben ingewijden voorspeld dat informatietechnologie bijna alles overbodig zou maken - van reizen tot supermarkten en van bedrijfsorganisaties tot het sociale leven zelf. Individuele gebruikers zijn echter sceptischer. Neergeslagen door de overvloed aan informatie en geïrriteerd over computersystemen die steeds crashen, vinden ze het moeilijk grip te krijgen op de echte mogelijkheden van de digitale revolutie.
John Seely Brown en Paul Duguid helpen ons door de waanzinnige visioenen heen te kijken naar de echte krachten voor maatschappelijke veranderingen. Ze beweren dat de kloof tussen de hype van de digitale elite en de zwaarmoedigheid van de eindgebruikers vooral te wijten is aan de tunnelvisie die wordt veroorzaakt door informatiegedreven technologieën. We concentreren ons zozeer op waar we denken dat we moeten zijn dat we vaak niet zien waar we echt naartoe gaan en wat ons helpt om daar te komen. We moeten, zo beweren zijn, voorbij onze eigen obsessie met informatie en individuen kijken en ook rekening houden met cruciale sociale netwerken waar zij altijd een onderdeel van vormden.
Met een elegante verdediging van de belangrijke rol die de menselijke sociale maatschappij speelt, geeft 'De waarde van informatie' ons een optimistisch beeld voorbij de eenvoud van informatie en individuen. Het toont hoe een beter begrip van de bijdrage die gemeenschappen, organisaties en instituties leveren aan onderwijs, werk en innovatie kan leiden tot het beste gebruik van technologie, in ons werk en in ons dagelijks leven.

Specificaties

ISBN13:9789043003667
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:198
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
De waarde van informatie
Hans Strikwerda | 17 april 2001
'Het einde van de IT-hype'. Zo had de titel van dit boek ook kunnen luiden. In een tijd van een explosie van beschikbaarheid van informatie en van communicatiecapaciteit is het verleidelijk om de informatietechnologie als de bepalende factor te zien voor niet alleen technologische ontwikkelingen, maar vooral ook maatschappelijke ontwikkelingen.
Lees verder

Inhoudsopgave

Introductie

1. De grenzen van informatie
2. Agenten en engelen
3. Alleen thuis
4. Oefening baart vooruitgang
5. Leren in theorie en de praktijk
6. Organisatie innoveren, kennis sparen
7. De achterliggende zaken lezen
8. Het-educatie

Nawoord
Noten
Bibliografie
Register
Over de auteurs

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De waarde van informatie