Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 38% korting

Strategie - Het Financial Times Strategieboek

Specificaties
Paperback, 326 blz. | Nederlands
Pearson Education NL | 0e druk, 2002
ISBN13: 9789043007160
Rubricering
Juridisch : Management
Pearson Education NL 0e druk, 2002 9789043007160
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 38% korting

Samenvatting

Achter ieder bloeiend bedrijf staat een succesvolle strategie. Achter elke falende onderneming gaat een slechte strategie schuil. Een goede strategie ontwikkelen is verrassend eenvoudig. Wetenschappers en consultants hebben echter met hun stokpaardjes en zelfontwikkelde methodieken de zaak onnodig gecompliceerd gemaakt. Strategie staat te ver af van degenen die er de meeste behoefte aan hebben: managers op de werkvloer. Strategie is immers veruit het meest van belang in de frontlinie, waar (lijn)managers zich dag in, dag uit inspannen om nieuwe, concurrerende producten en diensten te ontwikkelen. Er is een nieuwe zakenwereld in opkomst, die elke strateeg moet doorgronden en weten te benutten. De strategische basisbegrippen hoeven daarvoor niet herschreven te worden, maar aanpassing aan de nieuwe wereld is wel noodzakelijk. Nieuwe manieren van communiceren brengen een radicaal andere manier van zakendoen met zich mee. 'Strategie - Het Financial Times Handboek' is volledig up-to-date en laat zien dat het ontwikkelen van strategieën eenvoudig en leuk kan zijn - en bovenal lucratief. Het boek weerspiegelt de veranderingen in de theorie en de praktijk van strategieontwikkeling en het becommentarieert de belangrijkste theorieën en denkers over strategie.

Specificaties

ISBN13:9789043007160
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:326
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Strategie - Het Financial Times Strategieboek
Bert Peene | 3 februari 2003
Als ieder nieuw boek iets moet toevoegen aan de bestaande bibliotheek over het desbetreffende onderwerp - een stelling die ik van harte onderschrijf - hoeft over het bestaansrecht van Richard Kochs 'Strategie' niet te worden getwist. Het boek hoort thuis temidden van de andere how-to-do's over strategisch management die de laatste jaren verschenen zijn, zoals 'Het Strategieboek' van Berenschot en Heenes 'Praktijkboek strategie'.
Lees verder

Over Richard Koch

Richard Koch, zelf een succesvol ondernemer, is de auteur van de internationale bestseller 'Het 80/20-principe'. Koch is actief geweest op het gebied van organisatieadviezen (LEK), agenda's (Filofax), hotels (Zoffany), restaurants (Belgo) en premium gin (Plymouth). Voordien heeft hij als consultant gewerkt bij The Boston Cosulting Group en als vennoot bij Bain & Company. Momenteel is hij werkzaam bij Betfair en als adviseur verbonden aan instellingen voor particulier vermogen in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika.

Andere boeken door Richard Koch

Inhoudsopgave

Over de auteur
Voorwoord bij de eerste Engelstalige editie
Voorwoord bij de tweede Engelstalige editie
Een woord van dank

Inleiding

1. Gebruik en misbruik van strategieën
2. De geschiedenis van strategie in vogelvlucht
3. Slingerbewegingen in strategisch denken: zes fasen
4. Op weg naar een synthese
5. Progressieve approximatie bij strategieontwikkeling

Deel 1 - Business-unit-strategie

1. Overzicht
2. In welke business segmenten opereert u?
3. Waar pakt u winst?
4. Hoe goed zijn uw concurrentieposities?
5. Welke vaardigheden en capaciteiten liggen ten grondslag aan uw succes?
6. Is dit een goede bedrijfstak?
7. Wat denken de klanten?
8. Hoe staat het met de concurrentie?
9. Hoe brengt u snel de winst op ene hoger peil?
10. Hoe bouwt u waarde voor de langer termijn op?
11. Conclusie
12. Aanvullende opmerkingen over de theorie van business-unit-strategie

Deel 2 - Corporate Strategie

1. De grote mythe van de corporate strategie
2. Zes legitieme rollen voor het corporate centrum
3. Corporate strategie voor noodsituaties
4. Olympische corporate strategie
5. Corporate overnamestrategie
6. Corporate marktexpansiestrategie
7. Corporate competentiestrategie
8. Corporate prestatiecontrolestrategie
9. Welke corporate strategie is de juiste voor uw bedrijf
10. Gemeenschappelijke elementen van goede corporate strategie
11. Aanvullende opmerkingen over de theorie van corporate strategie

Deel 3 - Strategische denkers

Deel 4 - Strategische begrippen, gereedschappen en technieken

Deel 5 - Strategieverschuivingen in de eenentwintigste eeuw

De impact van toenemende meeropbrengsten, netwerken en Internet

Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategie - Het Financial Times Strategieboek