Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuwe producten bedenken

Een praktische reisgids voor organisaties die willen groeien

Specificaties
Gebonden, 252 blz. | Nederlands
Pearson Education NL | 1e druk, 2006
ISBN13: 9789043012256
Rubricering
Juridisch : Management
Pearson Education NL 1e druk, 2006 9789043012256
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Organisaties moeten innoveren om te overleven. Dat lijdt geen twijfel meer. Maar hoe ze dat het beste kunnen doen is nog altijd een lastig vraagstuk. Vaak stranden mooie ideeën op de weerbarstige realiteit. Of het topmanagement gooit roet in het eten. Managers en creatieven spreken nu eenmaal niet dezelfde taal. Daarom is het reuze lastig iedereen op één lijn te krijgen.

Dit boek biedt een oplossing voor iedereen die verantwoordelijk is voor het ontwikkelen van nieuwe producten. Het verbindt de dagelijkse 'in the box' managementpraktijk effectief met 'out of the box' creativiteit. De oplossing is gebaseerd op een stappenplan waarmee u in twintig weken aantrekkelijke productideeën kunt ontwikkelen, uitwerken en (last but not least) geaccepteerd kunt krijgen door alle betrokkenen. De aanpak heet VOORT, wat staat voor Vertrekken, Ontdekken, Ontwikkelen, Reflecteren en Terugkeren. Het is een routekaart waarmee u, gezamenlijk met anderen uit de organisatie, op ontdekkingsreis kunt gaan - en gegarandeerd weer veilig thuiskomt, voorzien van zinvolle souvenirs.

Door gebruik te maken van de bewezen effectieve methode in dit boek heeft u meer kans om van uw nieuwe productidee een succes te maken, bij zowel collega's, directie als klanten. De vele praktische voorbeelden, adviezen, tips en checklists maken het ook zeer geschikt als naslagwerk en inspiratiebron. Goede reis!

Specificaties

ISBN13:9789043012256
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:252
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Nieuwe producten bedenken
Eric van Arendonk | 22 september 2006
'Nieuwe producten bedenken' luidt de zeer concrete titel die Gijs van Wulfen aan zijn boek heeft meegegeven. Een titel die het boek volledig waarmaakt. Ook de ondertitel, 'Een praktische reisgids voor organisaties die willen groeien', wordt helemaal waar gemaakt. Op het omslag staat een gloeilamp afgebeeld waarin geen gloeidraad zit, maar een brandende kaars. Een treffende beeltenis voor de inhoud: innovatief, verrassend, en met de nodige humor.
Lees verder

Over Gijs van Wulfen

‘Innovatie stopt niet bij de eerste Nee. Dan begint het pas’! Gijs van Wulfen is wereldwijd een autoriteit op het gebied van design thinking en innovatie. Thinkers360 benoemt hem als de Nummer 1 Influencer op het gebied van Design Thinking ter wereld in 2024. Hij is de grondlegger van de ‘FORTH innovation method’, een beproefde innovatiemethode die op zes continenten wordt toegepast en in Nederland bekend staat als de VOORT innovatiemethodiek, uit zijn bestseller ‘De Innovatie Expeditie’. In 2006 kwam zijn boek ‘Nieuwe Producten en Diensten Bedenken’ uit, de eerste van inmiddels zeven boeken over hoe je innovatie het beste kunt starten. Gijs is keynote speaker bij grote internationale evenementen. Zo was hij keynote spreker bij de ‘Turkish Innovation Week’ in Istanbul, bij ‘Product Innovation’ Berlin, en op de ‘Foresight Day van NTTDATA’ in Tokyo. En faciliteert hij innovatieworkshops voor 3M in de Verenigde Staten, DuPont in Engeland, AIRBUS in Frankrijk, en NEC in Japan. Gijs z’n lezingen zijn praktisch, informeel, vol humor en entertainment. Zijn boek ‘Het Innovatiedoolhof’ is bekroond als Managementboek van het Jaar 2017. In zijn nieuwste baanbrekende boek 'Doorbreek Innovatiebarriëres' geeft Gijs iedereen die durft te innoveren de kracht en tools om de belangrijkste obstakels voor innovatie uit de weg te ruimen. Je leert vijftien strategiën hoe je de management buy-in van jouw managers en investeerders wint om jouw visie en dromen te verwezenlijken. 

Andere boeken door Gijs van Wulfen

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Voorwoord
Inleiding

1. Het lastige begin van innovatie
2. Succesfactoren voor de ideationfase
3. De VOORT aanpak
4. Vertrekken
5. Ontdekken
6. Ontwikkelen
7. Reflecteren
8. Terugkeren

Tot slot
Bijlage 1: vijfentwintig brainstormtechnieken
Bijlage 2: vijfenzeventig bijzondere brainstormlocaties

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Nieuwe producten bedenken