

Marian Burk Wood is vice-president Marketing geweest bij commerciële en non-profitorganisaties: Citibank, Chase Manhattan bank en de National Retail Federation.
Meer over de auteursHet marketingplan
Vierde editie
Samenvatting
'Het marketingplan' gaat verder waar algemenere marketingboeken vaak ophouden. Dit boek leert je stap voor stap hoe je een creatief en praktisch marketingplan schrijft. Elk hoofdstuk brengt je dichter bij je einddoel: een weloverwogen en gedegen marketingplan.
Nieuw in deze vierde editie is het model van marketingplanning dat aan het begin van elk hoofdstuk terugkeert, zodat je precies weet waar je bent in het proces. Daarnaast zijn de checklists verbeterd, met daarin nuttige vragen die iedereen die een marketingplan schrijft zichzelf moet stellen. Ook bevat het boek aansprekende, geactualiseerde voorbeelden uit binnen- en buitenland, met specifieke aandacht voor bedrijven die op de Nederlandse markt actief zijn. Tegelijkertijd geeft deze editie je een goed overzicht van de nieuwste marketingontwikkelingen, waaronder social media, crowdsourcing en mobiele marketing.
'Het marketingplan' is geschreven voor studenten van commerciële opleidingen binnen het hoger onderwijs. Daarnaast is het zeer geschikt voor gebruik in de marketingpraktijk.
Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor Pearson XTRA. Op deze studiewebsite staat voor zowel studenten als docenten veel extra studie- en lesmateriaal, zoals extra vragen per hoofdstuk en een format voor een marketingplan.
Trefwoorden
marketingplan marketingplanning marketingstrategie swot-analyse marketingmix doelgroepbepaling positionering marktanalyse segmentatie distributiestrategie marketing marketingcommunicatie prijsstrategie product- en merkstrategie externe analyse interne analyse marketingdoelstellingen prestatiemeting b2c-marketing b2b-marketing macro-omgeving meso-omgeving micro-omgeving implementatie waarde voor de klant mobiele marketing klantrelaties social media merkstrategie crowdsourcing
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Inleiding tot marketingplanning
2. Externe analyse
3. Interne analyse en SWOT
4. Segmentatie, doelgroepbepaling en positionering
5. Doelstellingen, richting en ondersteuning
6. De product- en merkstrategie
7. De prijsstrategie
8. Distributiestrategie?n en logistiek
9. Geïntegreerde marketingcommunicatie
10. Prestatiemeting en beheer
Bijlage
Woordenlijst
Noten
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht