Lees verder
partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers.
Meer over de auteursHet succes van Internal Branding
Een sterk merk bouwen en onderhouden
Samenvatting
Sterke merken zijn succesvol omdat ze veel fans hebben die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder kopen. Dit leidt tot betere financiële resultaten en meer medewerkers die het naar hun zin hebben. De dagen dat u fans kon maken met loze beloftes zijn voorbij. Een merk is aantrekkelijk als het een specifieke verwachting oproept en die altijd waarmaakt. Om dit te realiseren is een sterke merkpositionering nodig. Dit boek gaat over het creëren van een sterke merkpositionering die past bij de organisatie en tegelijkertijd aantrekkelijk voor klanten is.
Essentieel hierbij is het 'doorvertalen van de merkpositionering' naar de werkvloer zodat medewerkers die als vanzelf gaan beleven. Het succes van Internal Branding biedt theoretische onderbouwing, heldere en praktische modellen en staat boordevol praktische tips en voorbeelden uit de praktijk.
Een aantal klantcases is uitgewerkt, zoals Hi, VVV, Eneco, Etos en Zuyd Hogeschool, en bevat interviews met de eindverantwoordelijken. Internal Branding is in alle sectoren van de maatschappij relevant. En het is geen onderwerp van alleen marketing, HR of communicatie, maar ook van algemeen management en de directie.
De auteurs zijn allen werkzaam bij strategisch adviesbureau Business Openers dat Internal Branding op de kaart heeft gezet en vele merken helpt bij hun merkpositionering.
Marc van Eck en Ellen Leenhouts zijn mede-auteur van 'Internal Branding in de praktijk', dat door het 'Tijdschrift van Marketing' werd uitverkozen tot beste marketingboek van het jaar 2008, en van 'Businessplan op 1 A4 - word succesvoller met OGSM', dat een tijdlang nummer 1 stond op Managementboek.nl.
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Over Marc van Eck
Over Ellen van Zanten
Over Linda Rutten
Inhoudsopgave
1. De kracht van merken
2. Het draait om waarmaken
3. Internal branding om medewerkers te binden
4. Het snijvlak van marketing, communicatie en HRM
5. Leiderschap
6. Social media en internal branding
7. Bepalen (fase 0): merkpositionering en definiëring
8. Het Internal Branding fasemodel
9. Verklaren van het merk
10. Laden van het merk
11. Beleven in de praktijk
12. Verankeren in de organisatie
13. Dertien merkwaardige waarheden
14. Bijzondere praktijkcases
Literatuurlijst
Over de auteurs
Index
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht