

Joyce Walstra is manager Strategie & Beleid bij het Instituut Service Management, het kennissen expertisecentrum voor toegepaste kennis in Noord-Nederland.
Meer over Joyce WalstraOperationeel management in de dienstverlening, 5e editie met MyLab NL toegangscode
Samenvatting
Operationeel management in de dienstverlening biedt een volledig overzicht van het vakgebied. Het behandelt de basisconcepten van operations management en legt de relatie met de overige managementtaakgebieden in een dienstverlenende organisatie. Klantgerichtheid loopt als een rode draad door het boek, aangezien de klant in de dienstverlening centraal staat.
Leerdoelen, figuren, vragen en opdrachten dagen de student uit om met de theorie aan de slag te gaan. Daarnaast leren studenten aan de hand van de aansprekende casuïstiek actuele operationele vraagstukken oplossen.
Deze vijfde editie gaat dieper in op het mkb, persona’s en de customer journey. Ook worden nieuwe casussen behandeld en komen nieuwe theorieën op het gebied van marketing aan bod. Daarnaast wordt als aanpak inbound marketing geïntroduceerd en is met name de casuïstiek gereviseerd.
Operationeel management in de dienstverlening is geschreven voor studenten in het hoger onderwis die opgeleid worden voor een beroep in de dienstverlening.
Dit boek bevat een toegangscode voor MyLab, een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten.
Je vindt hier onder andere:
- Het volledige boek in digitale vorm (eText)
- Toetsvragen
- Casussen
- Begrippentrainer
- Werkbladen en rekenmodellen
Trefwoorden
operations management dienstverlening procesmanagement dienstenconcepten klantgerichtheid capaciteitsplanning lean kwaliteitsmanagement customer journey belevenismarketing inbound marketing dienstensector technologie in dienstverlening persona's operationsfunctie mkb hoger onderwijs onderhoud vernieuwing plannen en organiseren layout en doorstroming kwaliteitszorg hrm casuïstiek marketing organisatie management clicks and bricks productiefactoren strategisch management
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1 Afbakening van het terrein
2 Operations in de dienstverlening: de positie van de klant
Deel 2 Het ontwerpen van diensten
3 Dienstenconcepten
4 Operations procesmatig beschouwd
5 Technologie en dienstenontwerp
6 Belevenismarketing en dienstenontwerp
7 Lay-out en doorstroming
8 Mensen in de operations
Deel 3 De optimale benutting van de productiefactoren
9 Capaciteit en vraag
10 Plannen en organiseren
11 Lean
12 Onderhoud
Deel 4 De ontwikkeling van de operations in de dienstverlening
13 Kwaliteit in diensten
14 Kwaliteitszorg en vernieuwing
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht