Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Een gevoel van urgentie!

Hoe krijg je mensen in beweging om succesvol te veranderen?

Specificaties
Gebonden, 160 blz. | Nederlands
Business Contact | 1e druk, 2008
ISBN13: 9789047001041
Rubricering
Juridisch : Management
Business Contact 1e druk, 2008 9789047001041
Onderdeel van serie Business Bibliotheek
Niet leverbaar.

Samenvatting

Veranderen is het moeilijkste wat er is. Voor bedrijven, voor organisaties en voor ieder van ons. Zelfgenoegzaamheid, zekerheid, angst en bezorgdheid zijn de natuurlijke vijanden van verandering. Organisaties hebben lang kunnen overleven zonder in beweging te komen, maar die tijd is voorbij.
De snelheid van de veranderingen in de wereld en de toenemende concurrentie maken veranderingen steeds urgenter.

In dit boek bouwt John Kotter, expert op het gebied van veranderingsmanagement, voort op zijn 8 stappenplan voor organisatieverandering, waarbij hij de nadruk legt op het creëren van een gevoel van urgentie bij managers en medewerkers. Hij geeft daarbij een viertal tactieken aan waarmee gewerkt kan worden:
1. breng de buitenwereld naar binnen
2. gebruik een crisis
3. handel elke dag vanuit urgentie
4. communiceer met mensen die veranderingen actief tegenhouden

Kotter benadrukt dat zowel hoofd als hart betrokken moet worden om mensen aan te zetten tot verandering. In dit boek worden duidelijke handvatten gegeven hoe managers dit kunnen bereiken. Een praktische gids, toegankelijk geschreven, vol anekdotes en cases.

'Een gevoel van urgentie' is de vertaling van 'A Sense of Urgency'.

Specificaties

ISBN13:9789047001041
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:10-9-2008
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (3)

Een gevoel van urgentie!
Marco van Marle | 7 augustus 2009
'Zie crises altijd als een potentiële kans, en niet alleen als afschuwelijke problemen die automatisch gedelegeerd moeten worden aan schadebeperkingsexperts. Een crisis kan aan jouw kant staan.' Zo vat John Kotter het begin van het hoofdstuk over het gebruiken van crises samen. Aangezien we volgens sommige economen te maken hebben met de grootste 'potentiële kans' sinds de jaren dertig, is het geen verkeerd moment het nieuwste boek van John Kotter, 'Een gevoel van urgentie!', te lezen.
Lees verder
Een gevoel van urgentie!
Peter de Roode | 24 april 2009
Zoals John Kotter al in zijn boek 'Leiderschap bij verandering' aangaf, start een geslaagde verandering met een gevoel van urgentie. We zijn volgens Kotter veel te zelfgenoegzaam, maar hebben we zelf niet in de gaten. Dus als we als een kip zonder kop druk gedrag vertonen, lijden we aan 'valse urgentie'. In 'Een gevoel van urgentie!' roept Kotter organisaties op om échte urgentie na te streven. Een praktisch boek met veel nuttige tips rond een glashelder thema.
Lees verder
Een gevoel van urgentie!
Rob Hartgers | 2 oktober 2008
Zonder urgentie komen succesvolle veranderingen niet van de grond, betoogt John Kotter. In zijn nieuwe boek waarschuwt hij voor zelfgenoegzaamheid en ‘NeeNees’, de vijanden van urgentie.
Lees verder

Over John Kotter

John P. Kotter is de Konosuke Matsushita Professor in Leiderschap aan de Harvard Business School en oprichter en mededirecteur van Kotter Associates in Cambridge, Massachusetts. Hij is afgestudeerd aan MIT en Harvard en is sinds 1972 verbonden aan de Harvard Business School. In 1980, hij was toen drieëndertig jaar oud, kreeg hij een vaste aanstelling en een volledig professoraat aan het opleidingsinstituut, waarmee hij een van de jongste mensen in de geschiedenis van Harvard werd die een dergelijke eer te beurt viel.

Andere boeken door John Kotter

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Het begint allemaal met een gevoel voor urgentie
2. Zelfgenoegzaamheid en valse urgentie
3. Echte urgentie verhogen: een strategie en vier tactieken
4. Tactiek 1: haal de buitenwereld binnen
5. Tactiek 2: handel elke dag vanuit urgentie
6. Tactiek 3: zie crises als kansen
7. Tactiek 4: reken af met de NeeNees
8. De urgentie hoog houden
9. De toekomst: begin vandaag

Over de auteur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een gevoel van urgentie!