
Lees verder
Menno Lanting is dé Nederlandse autoriteit op het gebied van digitale transformatie, AI, innovatie en leiderschap. Hij adviseert toonaangevende organisaties, schreef meerdere bestsellers en is een veelgevraagd spreker.
Meer over Menno LantingWinnaar van Managementboek van het Jaar 2011
Uit het juryrapport
'Het boek scoort hoog op het criterium praktische toepasbaarheid, het betoog wordt goed onderbouwd met voorbeelden uit de Nederlandse praktijk, maar ook met een gedegen literatuuronderzoek. Verder worden er voldoende suggesties gedaan voor discussies. Een boek dat duidelijk maakt dat managers de zaken niet meer in hun eentje kunnen regelen, maar in plaats daarvan gebruik te maken van zijn sociale netwerken. Managers zullen een antwoord moeten hebben op wat sociale netwerken betekenen voor de eigen organisatie. De jury denkt dat dit boek helpt bij het vinden van dat antwoord.'
Over het boek
LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Hyves: miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden. We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar deze sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker. Binnen deze organisaties moet dan ook een omslag gaan plaatsvinden: van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden.
'Connect!' is een welgemeende aansporing. Want het is tijd om te handelen, en wel nu. Op basis van onderzoek onder managers in Nederland, en gesprekken met tientallen Nederlandse en Belgische bedrijven maakt Menno Lanting inzichtelijk welke stappen nodig zijn om die omslag te kunnen maken. Hij geeft concrete antwoorden op vragen als: Hoe kan ik zelf sociale netwerken gebruiken? Welke nieuwe business modellen ontstaan er? Op welke manier behouden we als organisatie aansluiting met de jonge, sociale netwerkgeneratie? Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf. Daarom is 'Connect!' een must voor iedere leider, manager of professional.
- Met veel cases van bedrijven zoals de Antwerpen Zoo, Vodafone, de Volkskrant, Ministerie van Binnenlandse zaken en Deloitte.
- Titel en omslag zijn door crowdsourcing medebepaald
social media netwerken connectedwereld leiderschap organisatieverandering communicatie digitale transformatie crowdsourcing digital natives strategie connectedorganisatie transparantie authenticiteit innovatie digitale generatiekloof marketing HRM (Human Resource Management) webcare persoonlijk leiderschap collectieve intelligentie e-recruitment klantenservice internet digitale identiteit online reputatie digitaal darwinisme co-creatie het nieuwe werken tweewegcommunicatie engagement
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books