

Paul Moers is oprichter van Paul Moers Strategic Marketing Services en associated partner van Boer & Croon .
Meer over Paul MoersSucces is niet voor lafaards
10 inspirerende marketingsoplossingen voor nieuwe groei
Samenvatting
Waarom doen sommige bedrijven zoals Apple en Albert Heijn het zelfs in een crisis toch zo goed? De mensheid is gelukkig flexibel en in staat om bij te leren. We moeten niet zitten navelstaren maar vooral om ons heen kijken. Kijk vooral naar daar waar het wel goed gaat, probeer te ontdekken waarom en transformeer dit vervolgens naar de eigen industrie. Business as usual is geen optie. Er dient wat nieuws te gebeuren. Gelukkig ligt er een wereld van mogelijkheden voor ons open. U moet die echter wel dúrven zien.
In 'Succes is niet voor lafaards' beschrijft Paul Moers tien aansprekende en originele marketingoplossingen die we kunnen gebruiken om de weg naar groei te vinden. De methoden worden toegelicht aan de hand van korte en duidelijke casussen. Zo wordt inzicht gegeven in de achtergronden van het succes. Hoofdstukken als 'Manage nooit met de rug naar de toekomst', 'Misfits en rebels', 'Ga op zoek naar de paradox' en 'Ga met een sterk merk de strijd aan' proberen je op een toegankelijke wijze marketingoplossingen te bieden die je daadwerkelijk verder helpen en groei realiseren. Alle hoofdstukken eindigen met praktische tips. Door dit boek te lezen ga je verder komen. Durft u het aan?
Ieder hoofdstuk is een aaneenrijging van praktijkvoorbeelden uit het bedrijfsleven. Sommige liggen voor de hand (Apple, Starbucks, IKEA), maar het wordt pas echt interessant als Moers gaat putten uit zijn eigen ervaring als adviseur. Dan krijgt de lezer een levendig beeld van hoe een paar simpele ideeën de koers van een bedrijf beslissend de goede kant op kunnen duwen.
- NRC 25 feb 2010
Het moest een boek worden met een positieve lading. In een tijd van financiële en economische malheur wil Paul Moers (54) niet meehuilen met de wolven in het bos. Integendeel, de marketingdeskundige uit Heiloo gooit het over een andere boeg en wil kwakkelende bedrijven in zijn recente boek 'Succes is niet voor lafaards' een spiegel voorhouden.
- Noord Hollands Dagblad 6 maart 2010
Je leest het in één ruk uit. Dat dankt het boekje aan de opzet: tien uitgewerkte tips hoe je de crisis doorkomt en je bedrijf sterker maakt, toegelicht met verhelderende en vaak hilarische - voorbeelden. Die ontleent Moers grotendeels aan zijn eigen verleden als manager of adviseur bij onder meer Unilever, Ahold, Gall & Gall en Interpolis.
- Dagblad De Stem 11 maart 2010-03-26
In zijn nieuwste boek 'Succes is niet voor lafaards' geeft Moers die vroeger zelf werkzaam was bij diverse multinationals de lezer een aantal lessen mee die grote maar ook kleine ondernemingen kan helpen om weer te gaan groeien.
- De Telegraaf 20 feb 2010
Specificaties
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Manage nooit met je rug naar de toekomst
2. Bekijk problemen en uitdagingen vanuit een nieuw paradigma
3. Misfits and rebels
4. Zet de klant nu echt eens centraal
5. Werk aan de identiteit van de organisatie en het merk
6. Beperk je niet. Ontwikkel nieuwe categorieën
7. Ga op zoek naar de paradox
8. Focus op wat er echt toe doet
9. Zorg dat de processen op elkaar aansluiten en in lijn zijn met het merk
10. Ga met een sterk merk de strijd aan
Epiloog
Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht