Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kwalitatief marktonderzoek

Theorie en praktijkcases

Specificaties
Paperback, 150 blz. | Nederlands
Boom Uitgevers Amsterdam | 0e druk, 1995
ISBN13: 9789051894172
Rubricering
Juridisch : Management
Boom Uitgevers Amsterdam 0e druk, 1995 9789051894172
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Dit boek biedt inzicht in de basisbegrippen van kwalitatief onderzoek en de toepassing ervan. Aan de hand van de bespreking van methoden en technieken maakt de lezer kennis met kwalitatief marktonderzoek. Allereerst worden de basismethoden besproken: interviews en groepsdiscussies. Vervolgens wordt een aantal specifieke technieken besproken: Nominal Grouping, Concept Factory, Laddering, ZWET-methode, Cognitieve Respons Analyse, Kritische Incidenten Techniek en de Case Study Methode. Elke specifieke techniek wordt verduidelijkt met een case.

Specificaties

ISBN13:9789051894172
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:150
Verschijningsdatum:4-9-2013
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding
2. Het individuele interview
3. Groepsdiscussie
4. Nominal grouping
5. Concept factory
6. De Kritische Incidenten Techniek
7. Cognitieve Respons Analyse
8. Laddering
9. De Zaltman Metaphor Elicitation Technique
10. Een onderzoek met behulp van de casestudy: Electronic Data Interchange en de transportsector
11. Tot besluit

Bibliografie
Bijlage 1
Register

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kwalitatief marktonderzoek