Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken

Authentiek acquireren voor professionals

Specificaties
Gebonden, 111 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2005
ISBN13: 9789052615158
Rubricering
Juridisch : Management
Boom 1e druk, 2005 9789052615158
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Acquireren roept bij professionals nogal eens weerstand op. Ze willen absoluut niet geassocieerd worden met 'de agressieve verkoper die komt leuren om een klus'. Bovendien brengt de druk om opdrachten binnen te halen veel onzekerheid met zich mee. In 'Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken' laat acquisitie-expert en trainer Peter Klijsen zien dat het ook anders kan. Hij maakt duidelijk hoe op een integere en tegelijkertijd professionele wijze opdrachten kunt verwerven. Op een manier die aansluit bij uw persoonlijke kracht en recht doet aan de belangen van de opdrachtgever. Dit noemt hij authentiek acquireren.

Authentiek acquireren kent drie basisprincipes:

1. Stel doelen zonder vooraf het resultaat te bepalen.
2. Erken en respecteer de koopbehoefte van de klant.
3. Creëer kansen door uw klant niet te willen veranderen.

De auteur geeft met praktische advieszen en concrete voorbeelden aan hoe u deze drie principes toepast in acquisitiegesprekken: van het eerste contact tot de afsluiting van een acquisitietraject. Hij doet dat op zo'n manier dat effectiviteit, respect en authenticiteit samengaan. Hierdoor is acquireren niet langer een vervelende klus, maar een natuurlijk, plezierig en vooral vanzelfsprekend onderdeel van het werk van de professional.

Specificaties

ISBN13:9789052615158
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:111
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:12-10-2005
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken
Carolien de Monchy | 20 oktober 2006
Leuren met je kennis, opdringerig telefoneren, bedelen om een opdracht. Als dat je associaties zijn met acquisitie, dan is het geen wonder dat veel mensen er een hekel aan hebben. Kan acquireren dan ook wat anders zijn? Volgens Peter Klijsen wel. In zijn boek 'Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken' breekt hij een lans voor een integere en pro-actieve opstelling. Verfrissend is zijn nuchtere benadering van het verkoopgesprek en zijn onderliggende filosofie: respecteer jezelf én de klant, en speel in op wat er gebeurt. Jazeker, met deze aanpak zal ik me - en met mij anderen die projecten willen binnenhalen - een stuk prettiger voelen als ik op acquisitiepad ga. Maar of ik dan ook direct succesvol zal zijn?
Lees verder

Over Peter Klijsen

Peter Klijsen (1964) werkt als 15 jaar voor GITP als senior adviseur, trainer en coach, Op een open, inspirerende en betrokken wijze werkte hij met mee dan duizend professionals en managers met dit model. Hij is overtuigd dat individuele ontwikkeling samen opgaat met de organisatie ontwikkeling die nodig is. Zijn aanpak kenmerkt zich door een mengeling van zakelijk en zacht.

Andere boeken door Peter Klijsen

Inhoudsopgave

1. Het dilemma van de professional als verkoper.
2. Wat brengt een klant in beweging?
3. Het eerste contact: ont-moeten (stap 1)
4. In gesprek zijn: meebewegen (stap 2)
5. Richting geven: de klant andere oplossingsrichtingen tonen (stap 3)
6. De afsluiting: loslaten (stap 4)
7. Aan het werk

Inspiratiebronnen
Over de auteur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken