Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Zeven marketingwetten voor professionals

De kortste weg naar nieuwe opdrachten

Specificaties
Gebonden, 96 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2005
ISBN13: 9789052615349
Boom 1e druk, 2005 9789052615349
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Zeven marketingwetten voor professionals' is een boek in de serie 'Marketing Essenties voor Professionals'. Deze serie is bedoeld voor professionals die meer uit hun vak willen halen door hun markt- en klantgerichtheid te vergroten. De thema's worden in kort bestek in hun essentie neergezet en zijn direct toe te passen in de eigen praktijk. Eerder verschenen in deze serie 'Acquireren is (n)iets voor mij', 'Personal branding', Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken' en 'Gesprekskunst voor professionals'.

In dit boek wordt op praktische wijze verteld wat professionals aan marketing kunnen hebben en wat ze in dat kader vooral wel en niet moeten doen. de kortste weg naar nieuwe opdrachten is niet moeilijk, maar vraagt om het maken van heldere keuzes. Ervaringsdeskundigen Frank Kwakman en Jos Burgers laten zien dat marketing een vanzelfsprekend onderdeel is van het professional-zijn.

Hoe komt u als professional aan nieuwe opdrachten? Iedereen weet intussen dat goed-zijn bij professionele dienstverleners allerlei activiteiten plaatsvinden die meestal niet werken. Denk aan advertenties, mailings, belacties en radiospotjes. Deze verkeerde manier van opdrachten verwerven leidt bij professionals tot teleurstelling en een afkeer van alles wat met acquisitie te maken heeft. En dat is jammer, want het kan ook anders.

'Zeven marketingwetten voor professionals' neemt de (nieuwe) klant als vertrekpunt. Door te doen waar de markt om vraagt en u aldus te profileren, onderscheid u zich van uw concurrenten. En daarmee neemt de kans op nieuwe opdrachten aanzienlijk toe. Vanuit deze gedachte worden in dit boek de volgende vragen beantwoord:

- Wat kan ik doen om klanten te helpen voor mij te kiezen?
- Hoe voorkom ik dat ik steeds voor de voeten wordt gelopen door concurrenten?
- Moet ik na afloop van opdrachten al mijn klanten blijven volgen?
- Helpen brochures en advertenties om aan nieuwe klanten te komen?
- Wat zijn voor mij de meest voor de hand liggende manieren om aan nieuwe opdrachten te komen?
- Welke bijdrage kan ik leveren aan acquisitie als ik liever niet acquireer?

Kernbegrippen: marketing, acquisitie, positionering, onderscheidend vermogen, concurrentievoordeel.

Specificaties

ISBN13:9789052615349
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:96
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:9-12-2005
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Zeven marketingwetten voor professionals
Sebastiaan Aghina | 13 januari 2006
In zeven stappen naar goed werkende marketing, waarmee je als professional voor langere tijd dit toch wat lastige onderwerp in essentie 'geregeld' lijkt te hebben. Dat is de kern van het boek(je) 'Zeven marketingwetten voor professionals' van Frank Kwakman en Jos Burgers. De kortste weg naar nieuwe opdrachten is niet moeilijk, maar vraagt om het maken van heldere keuzes, aldus de auteurs die laten zien dat marketing een vanzelfsprekend onderdeel is van het 'professional zijn'.
Lees verder

Over Frank Kwakman

Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance. Frank Kwakman werkt vanuit de overtuiging dat organisaties succesvol zijn als medewerkers hun talenten benutten en blijven ontwikkelen. En dat die focus op haar beurt leidt tot werkplezier en werkresultaat. Met 'Leidinggeven aan jezelf' is zijn 21e boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.

Andere boeken door Frank Kwakman

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Geef nooit Korting!, Gek op Gaten, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Wacht niet op de wind, ga roeien! Zes van zijn titels zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. Van Jos’ complete oeuvre zijn meer dan 300.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Vraag je af hoe onderscheidend je bent
2. Claim je eigen plek in het weiland
3. Bepaal de juiste acquisitiestrategie.
4. Investeer in klanten die waarde creëren
5. Lever meer dan alleen goed werk
6. Maak jezelf uniek en gevraagd
7. Doe vooral waar je goed in bent

Verantwoording
Literatuur om verder te lezen
Over de auteurs

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zeven marketingwetten voor professionals