
Lees verder
Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance.
Met 'Leidinggeven aan jezelf' is zijn 21e boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.
Meer over de auteurs'Zeven marketingwetten voor professionals' is een boek in de serie 'Marketing Essenties voor Professionals'. Deze serie is bedoeld voor professionals die meer uit hun vak willen halen door hun markt- en klantgerichtheid te vergroten. De thema's worden in kort bestek in hun essentie neergezet en zijn direct toe te passen in de eigen praktijk. Eerder verschenen in deze serie 'Acquireren is (n)iets voor mij', 'Personal branding', Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken' en 'Gesprekskunst voor professionals'.
In dit boek wordt op praktische wijze verteld wat professionals aan marketing kunnen hebben en wat ze in dat kader vooral wel en niet moeten doen. de kortste weg naar nieuwe opdrachten is niet moeilijk, maar vraagt om het maken van heldere keuzes. Ervaringsdeskundigen Frank Kwakman en Jos Burgers laten zien dat marketing een vanzelfsprekend onderdeel is van het professional-zijn.
Hoe komt u als professional aan nieuwe opdrachten? Iedereen weet intussen dat goed-zijn bij professionele dienstverleners allerlei activiteiten plaatsvinden die meestal niet werken. Denk aan advertenties, mailings, belacties en radiospotjes. Deze verkeerde manier van opdrachten verwerven leidt bij professionals tot teleurstelling en een afkeer van alles wat met acquisitie te maken heeft. En dat is jammer, want het kan ook anders.
'Zeven marketingwetten voor professionals' neemt de (nieuwe) klant als vertrekpunt. Door te doen waar de markt om vraagt en u aldus te profileren, onderscheid u zich van uw concurrenten. En daarmee neemt de kans op nieuwe opdrachten aanzienlijk toe. Vanuit deze gedachte worden in dit boek de volgende vragen beantwoord:
- Wat kan ik doen om klanten te helpen voor mij te kiezen?
- Hoe voorkom ik dat ik steeds voor de voeten wordt gelopen door concurrenten?
- Moet ik na afloop van opdrachten al mijn klanten blijven volgen?
- Helpen brochures en advertenties om aan nieuwe klanten te komen?
- Wat zijn voor mij de meest voor de hand liggende manieren om aan nieuwe opdrachten te komen?
- Welke bijdrage kan ik leveren aan acquisitie als ik liever niet acquireer?
Kernbegrippen: marketing, acquisitie, positionering, onderscheidend vermogen, concurrentievoordeel.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books