Winnen & winsten in de sportbusiness
Samenvatting
Sport raakt aan de ziel van onze nationale en vooral persoonlijke identiteit. Het is meer dan een bijzaak geworden – we wijden een groot deel van ons leven aan sport. Dit heeft nieuwe geldstromen op gang gebracht, die soms botsen met de passie, het fanatisme en de emoties van sportliefhebbers. Dit boek gaat in op de mythes en retoriek die telkens terugkomen in alle lagen van de sportbusiness. We duiken in de business van professionele competities, grootschalige evenementen, het Nederlands elftal, sportverenigingen en de besparingen in de gezondheidszorg. Juist door het gebruik van economische analyses leren we hoe met de beperkte middelen zo veel mogelijk nut voor onze samenleving wordt gerealiseerd. Hoe we kunnen winnen met financiële én maatschappelijke winsten.
Jelle Schoemaker is als sport- en beweegeconoom al meer dan tien jaar werkzaam in de sport als onderzoeker, consultant en docent. Hij is verbonden aan het Sports & Economics Research Centre (SERC) van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) waar hij sportorganisaties en lokale overheden adviseert hoe ze de economische en maatschappelijke waarde van sport kunnen vergroten.
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht